
Új trendek a keresőoptimalizálásban (X)
Mostani bejegyzésünkben néhány kiemelkedő trendet mutatunk be, amelyek a SEO világát jelenleg uralják: a tematikus térképek (topical map) szerepét a tartalomstratégiában és a legfrissebb keresőoptimalizálási technikákat.

Tematikus térkép – a keresőoptimalizálás új iránytűje
A tematikus térkép (angolul topical map) az egyik legizgalmasabb újítás a SEO világában, amely a tartalomstratégia kidolgozását alapjaiban változtatja meg.
A topical map a SEO-ban lényegében egy vizuális eszköz, amely az adott téma körüli tartalmak összefüggéseit és hierarchiáját jeleníti meg. Segít továbbá azonosítani azokat a tartalmi réseket, amelyeket érdemes feltölteni, de megmutatja azt is, hogyan kapcsolódnak egymáshoz az egyes altémák. Célja a tartalom egységesítése és az adott téma minden aspektusának lefedése.
Beszéljünk még egy kicsit a topical map relevanciájáról!
A Google, de persze más keresőmotorok is egyre inkább arra törekszenek, hogy a teljes körű, lehető legértékesebb tartalmakat rangsorolják az előkelő helyeken.
A tematikus térkép segít abban, hogy az adott weboldal lefedjen minden releváns témakört, amellyel nem csak egy-két kulcsszóra, de egy egész téma ökoszisztémájára optimalizálhatjuk a honlapot.
Ezzel a megközelítéssel a weboldal tulajdonosa is jól jár, hiszen mélyebben értheti meg a saját tartalma szerkezetét, ráadásként pedig hatékonyabban tud konkurálni a piacon lévő nagyobb szereplőkkel is.
Hogyan készíthetünk tematikus térképet?
A tematikus térkép elkészítése során figyelembe kell venni a fő témához kapcsolódó kulcsszavakat és az altémákat. Ez segít meghatározni, hogy milyen cikkeket, blogposztokat, videókat vagy más tartalomtípusokat kell létrehozni ahhoz, hogy egy adott témakörben átfogó szakértővé váljon a honlap.
Az első lépés a megfelelő kulcsszavak és keresési kifejezések kiválasztása. Ezután fel kell tárni a téma kapcsolatokat is. Ha megvan a fő téma, ahhoz altémákat kell keresni. Persze ez komplex folyamat, amely nemcsak időigényes, de profi kivitelezést is igényel.
Topical map a SEO-ban – így javítja a rangsorolást
Amikor a Google látja, hogy a weboldal jól szervezett tartalomstruktúrával rendelkezik egy adott témában, nagyobb eséllyel helyezi azt a találati listák élére. Ez azért van, mert a keresőmotorok azt a weboldalt preferálják, amelyik a téma minden aspektusát lefedi, ezzel kielégítve a felhasználói keresési szándékot.
Keresőoptimalizálás 2024-ben – mi minden történt még idén?
A keresőoptimalizálás már régóta kulcsfontosságú tényező az online siker vonatkozásában, azonban 2024-ben több új trend és technika is megjelent, amelyekre mindenképpen érdemes figyelni, ha nem szeretnénk lemaradni. A folyamatosan változó algoritmusokból és a mesterséges intelligencia által vezérelt fejlesztésekből pedig arra lehet következtetni (és joggal), hogy a régi bevált módszerek már nem feltétlenül elegendők.
Célkeresztben a felhasználói élmény
A felhasználói élmény, mint mérő, még soha nem volt ennyire releváns a SEO világában, mint manapság.
A Google új algoritmusai egyre inkább figyelembe veszik azt, hogy a felhasználók mennyire találják hasznosnak, gyorsnak és könnyen kezelhetőnek az adott weboldalt. Az olyan mutatók, mint az oldal betöltési sebessége, a mobilbarát kialakítás és a látogatók oldalon töltött ideje, mind közvetlen hatással vannak a rangsorolásra.
Mesterséges intelligencia és keresési algoritmusok
A mesterséges intelligencia (AI) már évek óta része a Google algoritmusainak, de 2024-ben ez még inkább előtérbe került. Ennek köszönhetően pedig a Google sokkal jobban megérti a szöveg összefüggéseit, és azt, hogy az adott tartalom valóban kielégíti-e a keresési igényt. Ez azt jelenti, hogy a tartalomnak nemcsak a kulcsszavakat kell megfelelő mennyiségben és jól pozícionáltan tartalmaznia, de kontextuálisan is relevánsnak kell lennie.


