A Suzuki dízelautóiban a frankfurti ügyészség szerint trükközés történhetett a károsanyag-kibocsátást mérő szoftver esetében – tudta meg a Reuters. Az ügyben a Suzuki mellett a Stellantis és a Marelli is érintett. Az ügyészség tájékoztatása szerint a nyomozás Németország és Olaszország mellett Magyarországon is folyik. 

A holland közúti hatóság már 2020 januárjában megállapította, hogy többek között a Suzuki is megsértette az Európa Unió károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályait, a Vitara dízel modell esetében a tesztelési körülményekhez képest sokkal magasabb szintű káros anyagot, nitrogén-oxidot bocsátott ki.

Hét éve bukott a Volkswagen

A Volkswagen esetében 2015-ben robbant ki a dízelbotrány, amely összesen több mint 32 milliárd eurójába került a konszernnek. Ebbe beletartoznak a kártérítések, a visszavásárlások, a visszahívások és a bírságok is.