A kínai okostelefon-piacon 25 százalékra növelte részesedését az amerikai Apple cég októberben az iPhone 14 erőteljes eladásainak köszönhetően, azaz októberben minden negyedik Kínában eladott készülék iPhone volt – áll a Counterpoint Research piackutató cég honlapjára pénteken felkerült jelentésben.

Októberben Kínában a legkelendőbb okostelefon a prémium iPhone 14 Pro Max volt, amely szeptemberben jelent meg a piacon. A második helyet az iPhone 14 Pro szerezte meg.
Varun Mishra, a Counterpoint vezető elemzője szerint az adatok azt sugallják, hogy a kínai fogyasztók hajlandók többet fizetni azért, hogy több funkcióval rendelkező okostelefont kapjanak, mint a hagyományos iPhone 14.
Eközben Kínában októberben 15 százalékkal csökkentek az okostelefon-eladások éves összevetésben. Az Apple esetében mérsékeltebb, 4 százalékos csökkenést regisztráltak.