A myhive-irodák különlegessége, hogy a közösségi terekben, valamint a kulcsrakész privát irodarészekben is komfortos munkakörülmények, szinte már szállodai szintű szolgáltatások várják a bérlőket, akár csak egy hónapra is – közölte a Világgazdasággal a hazai ingatlanüzemeltetők legnagyobb szereplője, a CPI Hungary, amely a piacon egyedülálló feltételekkel egyéni munkavállalóknak, kis- és közepes cégeknek kínál irodahelyiségeket. 

A myhive-irodák szállodai szintű és minőségű szolgáltatásokkal várják a bérlőket.
Fotó: Christian Stemper

 

Betett a Covid, összezuhant az irodapiac

Ahogy arról korábban beszámoltunk: habár a piac 2020-as összezuhanása óta töretlenül emelkedik az irodabérleti kereslet (a tavalyihoz képest idén 15 százalékkal), a fejlesztési volumen csökken. Takács Ernő, a legnagyobb magyarországi ingatlanfejlesztőket tömörítő Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke lapunknak elmondta, 2026-ra nagy felpattanást várnak ettől a szegmenstől, leginkább az állam által hajtott fejlesztéseknek köszönhetően.

A bővülő kereslet ellenére a nagy bérlők a Covid óta még mindig hiányoznak a hibrid munkavégzés és a távmunka miatt, miközben azok a – jellemzően 80–150 fős – cégek, amelyeknél kevésbé érvényesül a home office hatása, továbbra is bővülnek – ez az ügynöki és a fejlesztői oldal számára is jó hír.

Egyedülálló szolgáltatásokkal csalogatják vissza a dolgozókat

Ahogy az az immár nyolc éve létező koncepció is, amely egyszemélyes vállalkozások és kkv-k számára kínál rugalmas megoldást. A világ hat országában összesen 21 helyszínen, míg hazánkban a CPI Hungary által kezelt, a nap 24 órájában nyitva tartott irodaházakban érhető el a fentebb említett myhive-márka. Ennek az a legnagyobb erőssége, hogy nincs közbeiktatott szereplő a bérlő és bérbeadó között. A CPI tehát nemcsak tulajdonosa, hanem egyben üzemeltetője is ezeknek a Budapest frekventált részein található házaknak, így 

képes egyedülálló részszolgáltatásokat kínálni annak érdekében, hogy a távmunkában ragadt munkavállalók visszatérjenek az irodákba. 

A mycowork elnevezésű közösségi irodáinak célcsoportja a magánszemélyek mellett a mikrovállalkozások. A körülbelül száz munkaállomással, négy- és nyolcfős tárgyalókkal, prémiumkategóriás irodabútorokkal felszerelt irodatérben nem a négyzetméterért, hanem a munkaállomásért kell fizetni. A myflex-csomagot választó bérlők így inspiráló közösségi térben dolgozhatnak, a mydesk-konstrukcióhoz viszont saját munkaállomás, a myroomhoz pedig privát irodahelyiség jár. Az alapszolgáltatások – a napi takarítás, karbantartás, internethozzáférés, levél- és csomagszolgáltatás, italkínálat, értékmegőrző, nyomtatóhasználat – minden ügyfél számára elérhető.

A myhive-házak a munkavállalói igényekhez igazodnak.
Fotó: Bata Tamas

 

Kicsik és nagyok egyaránt a minőséget keresik

A szolgáltatott iroda koncepció alapja a változatos környezet és hatékony munkavégzés, amelyet jól támogatnak 

  • a magas technológiával kialakított tárgyalók, 
  • kooperációs terek mellett 
  • a koncentrációt segítő fókuszszobák. 

A 20-30 fős vállalkozások számára létrehoztak egy úgynevezett myoffice-t is, amely a mycoworktől eltérően teljesen privát irodaterület. Népszerűsége abból fakad, hogy bebútorozva, beköltözésre, használatra kész állapotban is kivehető.

A myhive-házakban konferenciatermek és rendezvényhelyszínek is rendelkezésre állnak, az épületek földszintjén pedig az irodák stílusában berendezett, akár munkaállomásként is használható tágas kávézót, éttermet alakítottak ki. Némelyik létesítményben edzőterem, máshol – szintén a munkavállalói igényekhez igazodva – gyermekmegőrző van.

A kicsikhez hasonlóan a nagy vállalatok sem a nagy, sokkal inkább a jó minőségű irodákat keresik, ami magával hozza az elavultabb irodaházak funkcióváltását. Nyugat-Európában ezeket egyébként jellemzően bérlakásokká alakítják, és erre a térségünkben Varsó kiváló példa, miközben Magyarországon sokszor a hotel a reális irány.