Kínában áprilisban 1,9 millió személygépkocsit adtak el, 11 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a növekedés üteme pedig gyorsult a márciusi 3,5 százalékos éves emelkedéshez képest a CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) kimutatása szerint.
A Kínában New Energy Vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromostól a különböző hibrideket is magában foglaló
alternatív hajtású személygépkocsikból 82 ezret értékesítettek áprilisban Kínában, több mint dupláját az egy évvel korábbinak.
A kínai gazdaságpolitika az ország egyik technológiai húzóágazataként kezeli az elektromos mobilitás fejlesztését. A külföldi tulajdonú autóipari közös vállalatokra vonatkozó korlátozások lazítása is előnyben részesíti az elektromos járműtechnológiai fejlesztéséket és a gyártást.
Miközben járműipari beruházásokat helyi partnerrel létesített együttműködés keretében lehet csak létrehozni egészen 2022-ig, elektromos járművek gyártására már az idei évtől kezdődően kínai partner nélkül is.
A nagy külföldi autógyárak, a General Motors, a Nissan és a Volkswagen is több tucat elektromos és hibrid járművet mutattak be a Pekingi Autószalonon az elmúlt hónapban.
Áprilisban a haszongépjárműveket is beleértve 2,3 millió járművet értékesítettek Kínában, 11,5 százalékkal többet mint tavaly áprilisban. A CAAM az idei évre a teljes járműpiaci forgalom 3-4 százalékos növekedését jelzi előre.
Nagy lépésre készül a világ egyik legnagyobb gazdasága
Kína azt tervezi, hogy jelentősen, akár a felére csökkenti az importautók vámját.