A Legjobb multichannel értékesítés kategóriában a szervezők olyan kereskedők nevezését várták, akik többcsatornás értékesítési stratégiát követnek, azaz fizikai bolt mellett webshopot is működtetnek. A pályázatok elbírálásában fontos szerepet kap a stratégiai gondolkodás, vagyis az, hogy miként egészíti ki egymást a két értékesítési modell.
A Legjobb ügyfélélmény idén is az az egyik legnépszerűbb kategória volt, itt olyan kereskedők szálltak versenybe, akik az értékesítést élménnyé próbálják varázsolni ügyfeleik számára
Idén a zsűri a Legjobb társadalmi felelősségvállalási programokért is díjat adott.
A negyedik kategóriában pedig a Legjobb kereskedői promóciók versengtek egymással,
Azok a kereskedők, akik a meghirdetett kategóriák egyikében neveztek, automatikusan jelölést kaptak Az Év Kereskedője fődíjra is.
A zsűri értékelési szempontjai közül az eredetiség és a hatékonyság mellett a következetes és koherens kivitelezés, a kreatív kommunikáció, valamint az adott megoldásban rejlő fejlesztési, bővítési lehetőségek voltak fókuszban. A fődíjat az egyéb kategóriában nem nyertes vállalkozások is megkaphatták, így kerülhetett ki végső győztesként a Spar is.
A Mastercardnál úgy látjuk, hogy a magyar kereskedők igyekeznek minél jobban megfelelni a növekvő fogyasztói elvárásnak és mi igyekszünk megoldásainkkal támogatni őket ebben
– mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Az idei év legjobbjait ezúttal is a Business Days 2018 konferencián hirdették ki, a kategóriák győztesei egy éven használhatják majd az „Az Év Kereskedője 2018” emblémát és megnevezést.