Kiskereskedelem

Bátrabban rendelünk élelmiszert online

Öt élelmiszer-kiskereskedelmi lánc verseng az interneten, közülük az a szereplő lehet a következő évek nyertese, amelyik a legszűkebb idősávval vállal házhoz szállítást.

Az online bevásárlások átlagos kosárértéke legalább a két-háromszorosa az átlagos áruházi vásárlások összegének, egyes láncoknál viszont akár hat-nyolcszoros is lehet a különbség – derült ki a Világgazdaság körképéből. Míg az Auchan két-háromszoros, a Tesco négy-ötszörös differenciáról számolt be, a CBA Prímánál az összehasonlítás kapcsán arra hívták fel a figyelmet, hogy a hagyományos üzletek kosárértéke az üzletek mérete, elhelyezkedése szerint nagy szóródást mutat.

A legnagyobb eltérés a GRobynál van, ahol az átlagos online kosárérték 30–32 ezer forint, szemben a hagyományos bolti 2–4 ezer forinttal.

A SPAR-nál rávilágítottak, hogy sok a hasonlóság az online és offline kosarak összetételében: top kategóriás a sör, az ásványvíz, a tej, a friss zöldség és gyümölcs, a baba- és higiéniai, illetve a fagyasztott termék, de érdemben nő a friss áru részaránya is.

Fotó: Kallus György

A Tesco arról számolt be, hogy az év végi kosárméret-emelkedés novembertől érzékelhető, de decemberben, az utolsó három héten lesz a legnagyobb. A vásárlók egyre tudatosabbak, kihasználják a három hétre előre foglalás lehetőségét, amelyet még a kiszállítást megelőző este is módosíthatnak.

A hipermarketnél kiemelték, hogy

a Tesco 2013-ban Budapesten elsőként indította be házhoz szállítási szolgáltatását. Hat év alatt a lánc több mint húszmillió rendelést, 150 millió termék 500 ezer címre történő kiszállítását és csaknem 10 millió megtett kilométert teljesített.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja

groby CBA online rendelés Auchan Spar CBA Príma Tesco kiskereskedelem
Kapcsolódó cikkek