Kiskereskedelem

Az új áruházak nyitása húzta fel a Regio Játék forgalmát

A 30 éves születésnapját ünneplő REGIO Játékkereskedelmi Kft. 2020-ban 13,8 milliárd forintos forgalmat realizált, a 4,5 százalékos növekedés az új áruházak nyitásának köszönhető. A piacvezető játékbolt nettó árbevételének felét, 7 milliárd forintot a karácsonyi időszaknak köszönheti, ekkor 1,39 millió terméket értékesítettek. A tavalyi év győztesei a társasjátékok voltak, a dobogóra a kreatív játékok és a LEGO készletek kerültek még fel.

Az 55 milliárd forintos forgalmú magyar játékpiacon 25 százalékos részesedésével piacvezető REGIO Játékkereskedelmi Kft. 2020-ban 13,8 milliárd éves nettó árbevételt ért el.

Az előző év minden nehézsége ellenére sikerként könyveljük el, hogy meg tudtuk tartani a közel 14 milliárdos forgalmunkat. A 2019-hez viszonyított 4,5 százalékos növekedést az új áruházaink megnyitásának köszönhetjük

– mondta Gyaraki Dávid, a vállalat marketingvezetője. Tavaly összesen 5,38 millió darab játékot értékesített a REGIO JÁTÉK, melyek közül az év abszolút győztesei a társasjátékok voltak.

Jóllehet a családok többsége 2020-ban töltötte el a legtöbb időt együtt, így az amúgy is reneszánszukat élő társasoknak óriási löketet adott a kialakult helyzet

– tette hozzá a marketingvezető. A dobogó második fokára a kreatív játékok, a harmadik helyére pedig a korábbi aranyérmes LEGO készletek léphettek fel.

Fotó: Regio Játék

A tavalyi év értékesítési számainak alakulását a tavaszi boltbezárások és a karácsonyi időszak mozgatta meg leginkább.

Az év első felének szigorú korlátozásai miatt a hagyományos áruházi kosárértékünk mindössze 7,8 százalékkal, a 2019-es 7 038 forintról 7 578 forintra nőtt. Ezzel szemben az átlagos internetes kosárérték nem mozdult, ugyanúgy 10 000 forint volt tavaly, mint az azt megelőző évben, viszont átlagon felül, 100 százalékkal nőtt az online értékesítésünk. Így történhetett, hogy 2020-ban április 6. volt a webáruházunk legforgalmasabb napja, holott tipikusan ez a nap a Black Friday szokott lenni

– árulta el Gyaraki Dávid.

A játékpiacra jellemző, hogy az éves forgalom közel fele karácsonykor realizálódik, a REGIO JÁTÉK életében is a december a legforgalmasabb hónap.

Az ünnepi időszakban 1,39 millió játékot vásároltak nálunk 7 milliárd forint értékben, és az egész évhez viszonyítva ekkor jóval magasabb, 13 831 forint bolti és 10 800 forint online kosárértéket értünk el

– tette hozzá a marketingvezető.

Nem álltak le az áruházfejlesztések

2020 elején a REGIO Játékkereskedelmi Kft. átvett több Játékvár és Játékbox üzletet , így Székesfehérváron és három budapesti bevásárlóközpontban – a Csepel Plázában, a Duna Plázában, valamint a Mammut 1-ben – már a játékboltok megújult kínálatával találkozhattak a vásárlók. A márciusban kialakuló helyzetben azonban nem álltak meg a fejlesztések, a REGIO JÁTÉK új üzletet nyitott a budapesti Corvin Plázában és a Mammut 2-ben, valamint Békéscsabán és Szombathelyen is. 2020 novemberében a vállalat Szegeden kezdett nagy beruházásba, az ikonikus Sóház épületének korszerűsítési munkálataiba. A felújítás eredményeként egy modern, kis- és nagykereskedelmi vásárlókat és viszonteladó partnereket egyaránt magas szinten kiszolgáló létesítmény fog létrejönni.

TOP 5 játékkategória 2020-ban a REGIO JÁTÉK adatai alapján:

  • Társasjáték
  • Kreatív játék
  • LEGO
  • Baba
  • Autó, jármű
  •  

    Regio Játékkereskedelmi Kft. játékáruházlánc forgalom
    Kapcsolódó cikkek