Így vette saját kezébe a sorsát a Lidl: klímastratégia a fenntartható jövőért
A Schwarz Csoport 2020 augusztusában minden tagvállalata, így a Lidl nevében is csatlakozott a Science Based Targets Initiative-hoz (SBTi), annak érdekében, hogy tudományosan megalapozott klímacélokat tűzzön ki, melyeket az SBTi már hivatalosan hitelesített is. A Lidl célja, hogy
minden országot figyelembe véve, a működéséből származó kibocsátásokat 2030-ig 80 százalékkal csökkentse a 2019-es szinthez képest és az egyik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedelmi szereplőként, a Schwarz Csoport égisze alatt, közösen, mérhető módon járuljon hozzá a klímavédelemhez.
Ehhez igazodva a Lidl Magyarország a vállalat jelenlegi karbonlábnyomát alapul véve konkrét célokat és intézkedéseket határozott meg, és ezáltal folyamatosan csökkenteni kívánja a működése során és az ellátási láncában kibocsátott szén-dioxid mennyiségét. A diszkontlánc, klímastratégiája alapján továbbra is az „elkerülni, aztán csökkenteni és ha ez nem lehetséges, akkor ellentételezni” szemlélet szerint működik. A Lidl Magyarország célja, hogy 2022-ben elérje a karbonsemlegességet, melynek érdekében többek között teljes üzlethálózatában, logisztikai központjaiban és irodaházában 2022. január 1-jétől 100 százalékban zöldenergiát használ.

A klímaváltozás a társadalom minden szintjén tetteket követel. Azáltal, hogy olyan klímacélokat tűztünk ki, melyek a Science Based Targets kezdeményezés módszertanán alapulnak, összhangba hozzuk intézkedéseinket az aktuális klímakutatásokkal
– mondta el Tőzsér Judit, vállalati kommunikációs vezető. Kifejtette: a Lidlben komolyan veszik és kellő alapossággal kezelik az éghajlatvédelmet, emellett pozitív példát szeretnének mutatni a klímavédelemben, különösen a saját működésüket illetően. "Fontos azonban kiemelni, hogy már eddig is értünk el sikereket, többek között az energia hatékonyabb felhasználása terén” - tette hozzá.
Ambiciózus céljai megvalósításán a Lidl Magyarország folyamatosan dolgozik, intézkedései nemcsak a vállalat működésében és üzleteiben keletkező közvetlen kibocsátásait érintik, hanem a gyártás és az azt megelőző ellátási láncának közvetett kibocsátásait is.
A Lidl karbonlábnyomának legnagyobb része a termékei előállításához köthető, azaz a gyártás során és az ellátási lánc azt megelőző szakaszaiban keletkezik.
Éppen ezért az áruházlánc ösztönözni szeretné beszállítóit, hogy ők maguk is csökkentsék kibocsátásaikat. Azon beszállítói számára, akik a termékekkel kapcsolatos kibocsátások (Scope 3) 75 százalékáért felelősek, előírja, ugyanakkor megfelelő intézkedésekkel támogatja is őket abban, hogy 2026-ig meghatározzák saját klímacéljaikat az SBTi kritériumainak megfelelően.
A Lidl Magyarország ezidáig is több intézkedést tett annak érdekében, hogy csökkentse karbonlábnyomát: első lépésként felmérte, hogy mely területeken a legmagasabb a kibocsátása. Különösen az áruházak energiagazdálkodása és az üzletekben történő természetes hűtőközegek használata által folyamatosan azon dolgozik a vállalat, hogy csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását. Ennek érdekében törekszik arra, hogy 2022 végéig további 26 áruházat napelemmel lásson el, illetve 2022-től megkezdi épületei zöld tanúsítását.


