Januárban 3,6 milliárd forint forgalmat ért el a Kifli.hu – hangzott el a az online bolt sajtótájékoztatóján. Mindez 0,55-0,6 százalékos piaci részesedést jelent, miután a teljes januári élelmiszer-forgalom 640 milliárd forinton zárt Magyarországon.

2021.07.23.Kifli.hufoto: Kallus György/Világgazdaság
2021.07.23.
Kifli.hu
foto: Kallus György/Világgazdaság
A Kifli szerint egy lassuló piacon képesek növekedni. (Fotó: Kallus György / Világgazdaság)

A Kifli ennek kapcsán kiemelte, hogy a részesedésük 2022 januárjában 0,4 százalékot ért el, tehát éves bázison növekedni tudtak. Ez szerintük azért lényeges, mert közben a kiskereskedelemi ágazat volumene folyamatosan csökken, januárban például 4,8 százalékkal. A három éve indult cég nem is tervez lassítani, sőt

minden budapesti háztartásba szeretne szállítani.

Gabriel Makki, a Kifli.hu februárban kinevezett ügyvezetője arról beszélt, hogy az elmúlt fél évben teljesen lecserélték a szortimentjüket, részben azért, hogy lebontsák magukról azt a képet, hogy egy drága szolgáltatást kínálnak. Ezzel egy sokkal szélesebb kört tudnak elérni. A terjeszkedésről azt mondta, hogy az alapvetően két tényezőn múlik: az egyik, hogy milyen távolságba képesek frissen kiszállítani a termékeket, a másik, hogy ennek mekkora a felára. 

„Differenciált és egyedi portfólió mellett piaci márkákat kínálunk remek áron, valamint kiváló ár-érték arányú saját márkás termékeket egyedi, naponta változó ajánlatokat. Havi átlagban mintegy 150-160 ezer vásárlást bonyolítunk, az ügyfél-elégedettségi mutatónk januárban 74-es volt”– emelte ki. Arról is beszélt, hogy a saját márkás termékek korszakát éljük, a teljes piacon megfigyelhető a kategória növekvő népszerűsége. Ez annak tudható be, hogy a legtöbb esetben nem egy ismert márkanevet kell megfizetni, hanem magát a terméket. A forgalmuk 6-7 százalékát már a saját márkás rendelések adják.

Szalma Rita, a Kifli.hu kereskedelmi igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az átlagos vásárlói kosár értéke 25 ezer forint körül mozog, míg 2022 szeptembere előtti ugyanez 20 ezer forint körül volt. 

Ráadásul ez a megnövekedett hatására egyre kevesebb terméket tartalmazott. A vásárlók viszont jól reagáltak az október közepén végrehajtott korrekcióra, és mind a kosárméret, mind a kosárérték újra egészséges szintre nőtt. Az utóbbi hetekben már azt is elmondható, hogy a vásárlók nemcsak többet költenek a Kiflin, mint az előző év azonos időszakában, hanem több terméket is választanak.

Mi lesz az élelmiszerárstoppal április után?

Szalma Rita megemlítette, több forgatókönyvvel készülnek az élelmiszerárstop kivezetése után. Mikor erre lapunk visszakérdezett, azt mondta, 

nincsenek meggyőződve arról, hogy április 30. után valóban megszűnik az intézkedés, inkább azt valószínűsítik, hogy fokozatosan vezetik ki.

Ennek hatásaként azt prognosztizálta, hogy 

  • egyrészt az árstopos termékeknél lehet árnövekedés, de csak konszolidált, mivel a kereskedők nem tudják egyben rátolni a fogyasztókra a különbséget,
  • másrészt az esetlegesen az árstopok miatt felülárazott más termékek ára sem esik majd vissza látványosan csak azért, mert eltörölték az intézkedést.

Ami viszont valószínűsíthető, hogy a promóciók a boltoknál a reneszánszukat fogják élni és a választék is kissé bővül. Így összességében a vásárlók jól járnak, ha vége lesz az árstopoknak.

Távozott a Kifli.hu ügyvezető igazgatója

Klekner Péter vezetése alatt a vállalat átlépte a hárommillió teljesített rendelési határt.