Bár a megelőző évhez képest már 2023-ban is jelentősen nőtt az áruhitelre történő vásárlások száma az eMAG-nál, 2024 első két hónapjában mintegy 15 százalékos növekedést tapasztaltak – derült ki a vállalat közleményéből.

LUS_779920231113 Dunaharaszti
eMAG készül a Black Friday-re.  Bemutatták a hatalmas logisztikai központjukat.

Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG20231113 DunaharasztieMAG készül a Black Friday-re.  Bemutatták a hatalmas logisztikai központjukat.Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG
A legtöbben idén is notebookot, mobiltelefont, okoseszközt, háztartásigépet, vagy tévét rendelnek részletre.
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A tavalyi teljes áruhiteles rendelésszám közel 20 százaléka idén már január és február folyamán teljesült.

Az előző évhez képest idén nem történt változás az áruhitelre vásárolt termékek toplistáján, továbbra is a notebookok, mobiltelefonok, okoseszközök, tévék, háztartási gépek – leginkább mosó-, mosó-szárító-, és szárítógépek, kisebb mértékben hűtőgépek – számítanak a legnépszerűbb részletre vásárolt termékeknek az eMAG-nál.

Az eMAG adatai alapján a társaság ügyfelei jól fogadták, hogy az idei áruhitel-konstrukciók nem korlátozódnak bizonyos termékkategóriákra, vagy bizonyos gyártók termékeire, hanem az eMAG által forgalmazott mintegy 200 ezer féle termék mindegyike esetében elérhető konstrukciótól függően meghatározott, jellemzően 20–40 ezer forintos árhatár felett – kommentálta az eredményeket Lovas Tamás, az eMAG marketingigazgatója.

A rövid futamidejű, kamatmentes ajánlatok pörgetik az áruhitelt

2023-ban az eMAG ügyfeleinek zöme a kamatmentes ajánlatokat részesítette előnyben: tízből csaknem hat áruhiteles vásárló 0 százalék THM-mel megvásárolható terméket választott. Ezek 2024 elején is vonzók a magyar vásárlók számára, a február közepén bevezetett, 4 havi futamidejű, kamatmentes konstrukció például az áruhiteles vásárlások mintegy ötödét generálta néhány hét alatt. Ennek megfelelően ezt a konstrukciót jellemzően olyan vásárlók veszik igénybe, akik számára rendelkezésre áll a kiválasztott termék vételára, de nem egyben, hanem négy egyenlő részletben, kamatmentesen szeretnék teljesíteni annak árát.

Az árérzékenyebb vásárlók számára a kamatmentességnél fontosabb a minél hosszabb futamidő, és az így elérhető minél kedvezőbb havi törlesztőrészlet. Vélhetően az is erősíti az áruhitelre való vásárlást, hogy a visszatérő ügyfelek – akik esetlegesen már voltak az áruhitelt nyújtó pénzintézetek ügyfelei – esetében a hitelbírálat ideje jóval rövidebb lehet, mint egy újonnan szerződő ügyfél esetében.

Nő a kosárérték, mert sokan egynél több terméket vesznek áruhitelre

Az eMAG az idei év első két hónapjának forgalmi adatai alapján az áruhitelre történő rendelések számának növekedése mellett az ilyen rendelések átlagos kosárértékének növekedését is tapasztalja – utóbbi nem csak az inflációs hatást tükrözi, hanem azt is mutatja, hogy egyre több ügyfél vásárol egynél több terméket részletre egy-egy hiteligénylés keretein belül. Az eMAG vásárlóinak zöme,

tízből hét vásárló online adja le hiteligénylését, hiszen ez a legkényelmesebb módja a szükséges dokumentumok megosztásának.

Az Extreme Digital-eMAG Kft. a Magyar Cetelem Zrt. és a Cofidis Magyarországi Fióktelepe hitelközvetítőjeként jár el. A megjelölt pénzintézetek a hitelbírálat jogát fenntartják.

Sok a tájékozatlan, webes felületen vásárló fogyasztó

Egyáltalán nem mindegy, kitől hol és mennyiért vásárolunk egy adott terméket online.