BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A "Papa" barátainak olajos cégei

Olajügyekben is érintett lehet Pálocska János vállalkozó, Sándor István ("Papa") alezredes barátja, aki abban az időben lett Dávid Tamás olajos vállalkozó tulajdonostársa a Stipsz Kft.-ben, amikor a "Papa" olajügyekben nyomozott. Pálocska János előtt -. Leonid Goldstein néven -. Leonid Steicura Pavlovics (Loncsik), az ukrán--orosz maffia egyik vezetőjeként ismert vállalkozó volt a cég egyik tulajdonosa, aki Sándor István koronatanúja a Clodo-ügyben.

Négy évvel ezelőtt, 1996. október 1-én Bozóky Imre ügyvéd (ma a Magyar Labdarúgó-szövetség elnöke) és felesége ingatlanforgalmazásra hozta létre a Stipsz Kft.-t. Két hónappal később a tulajdonosok Dávid Tamás olajos vállalkozót bízták meg az ügyvezetői teendők ellátásával. A kft. tulajdonába került egy üzemanyagtöltő állomás, melyet Dávid Tamás egyik cége, a SZ.E.T. Bt. bérelt. A Stipsz Kft. székhelyét ekkor "Kiskunfélegyháza, Aranyhegyi benzinkút" cím alá helyezték át, tevékenységi köre megváltozott.
Dávid Tamás korábban egyik tulajdonosa és vezérigazgatója volt a D and T Rt. elnevezésű olajos cégnek, melyet a rendőrség alapos gyanúja szerint a Conti Car Kft. érdekeltségi körébe tartozó személyek vásároltak meg. Tóth László, a D and T Rt. egykori másik tulajdonosa vallomása szerint a Conti Car-csoport és az Energol Rt. tulajdonosai e cégben végeztek olajforgalmazást a közterhek megfizetése nélkül (ezt az érintettek a büntetőeljárás során tagadták). A D and T Rt. az olajos szakmában jól ismert társaság volt. A cég említett korábbi társtulajdonosát, Tóth Lászlót az olajosok a szakma "eszének" tartották. (Tóth László az olajszőkítéssel foglalkozó Hung-Itália Kft. egyik vezetője is volt, jelenleg börtönbüntetését tölti.)
Sándor István alezredes, aki ebben az időben olajügyekben végzett felderítő munkát, lapunknak korábban úgy nyilatkozott: Dávid Tamással a Conti Car-csoport sértettjeként ismerkedett meg. Tóth László említett vallomása szerint a Conti Car-os vevők Dávid Tamásnak nem fizették meg a D and T Rt. teljes vételárát. Az érintettek elmondása szerint a Conti Car 1996 nyarán szerezte meg Dávid Tamástól a D and T Rt.-t. Dávid Tamás ezt követően került a Stipsz Kft.-vel kapcsolatba.
Bozóky Imre, a Stipsz Kft. alapító tulajdonosa a Világgazdaságnak elmondta: Dávid Tamás .- régi ügyfeleként -. vállalkozást keresett. Mivel a Stipsz Kft. addig semmiféle tevékenységet nem végzett, felajánlotta a céget megvételre. Így lett 1996. december 27-én Dávid Tamás a Stipsz Kft. ügyvezetője, 1997. január 10-én pedig -. Keles Selim kecskeméti lakossal együtt -- a cég tulajdonosa.
Néhány nappal a tulajdonosváltás után a Stipsz Kft. tevékenységi köre bővült: gépjárműüzemanyag-kereskedelem is a profiljába tartozott. Ugyanezen a napon bérleti szerződést kötöttek Zsengellér Gábor szegedi lakossal: a tulajdonos a lakásából bérbe adott a Stipsz Kft.-nek egy nyolc négyzetméteres szobát, amely a cég székhelye lett. Ennek nyomán a kft. illetékességből átkerült Bács-Kiskun megyéből Csongrád megyébe, és így -. Vincze István jövedéki osztályvezető igazolása szerint -. 1997. március 12-én a vám- és pénzügyőrség Csongrád megyei parancsnokságára nyújtottak be kérelmet jövedéki engedély megszerzésére. (A Stipsz Kft. olajtároló kapacitása a Taipusz Kft.-től bérelt telepen volt, Bodaszőlőn. A Taipusz Kft. volt a tulajdonosa az Első Magyar Olajtároló Rt. elnevezésű cégnek, amely szintén olajforgalmazással foglalkozott.)
Eközben Sándor István alezredes nyomozást folytatott a Conti Car és az Energol (így a D and T Rt.) ellen. Egyik legfontosabb informátora és tanúja Dávid Tamás volt, akivel ennek nyomán közelebbi kapcsolatba került. 1997. március 24-én a Stipsz Kft.-ben egy figyelemre méltó üzletrész-eladásra került sor: Dávid Tamás 50 százalékos üzletrészének felét eladta Leonid Goldsteinnek, Keles Selim pedig a saját üzletrészének felét Kosrioutchenko Guennadinak. A Leonid Goldstein néven szereplő hamis útlevél tulajdonosa Leonid Steicura Pavlovics (Loncsik), akit az ukrán--orosz maffia egyik vezéralakjaként ismernek (Steicurát ezen a néven egy alkalommal el is fogta a rendőrség).
Loncsik Sándor Istvánnal kapcsolatban állt, később pedig a "Papa" koronatanúja lett a Clodo-féle bombagyár ügyében. Dietmar E. Clodo ezzel kapcsolatban azt állította, hogy Loncsik volt a "bombagyáros" (ő finanszírozta és irányította a laboratóriumot), Sándor István segítségével pedig félrevezette a rendőrséget. A Conti Car elleni eljárás során pedig felmerült, hogy Sándor István részben a Loncsik vezette ukrán maffia érdekében lépett fel a konkurens alvilági csoportokkal szemben. A "Papa" mindezt cáfolta.
Ezzel nem ért véget a cég adásvétele: 1997. május 2-án Dávid Tamás és Keles Selim visszavásárolta Leonid Goldstein és az ugyancsak ukrán Kosrioutchenko Guennadi üzletrészét. Majd 1997. szeptember 26-án Keles Selim az olajforgalmazással foglalkozó Stipsz Kft. 50 százalékos üzletrészét eladta Pálocska Jánosnak, akit Hegedűs László ügyvéd, Sándor István jogi képviselője, a sajtóban nemrég a "Papa" barátjának nevezett (az üzletrészek adásvételét Bozóky Imre ügyvéd bonyolította).
Pálocska János rendőrségi körökben az ukrán maffia embereként ismert. Jelenleg előzetes letartóztatásban van: ugyanabban az ügyben -. Molnár Péter veszprémi vállalkozó felrobbantásával kapcsolatos eljárásban -. vették őrizetbe, mint Sándor Istvánt. A "Papa" az olajbizottság előtt tett vallomásában beszélt arról is, hogy nyugdíjazása után Pálocska János telkén nyaralt. Pálocska János közös cégben is szerepelt a "Papa" lányával, Sándor Líviával (Cash-Mayer Kft.).
A cégbírósági adatok szerint a Stipsz Kft. felszámolás alatt áll.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.