Előzetes hatósági betiltáshoz vezethet a módosító javaslat elfogadása, amely ellentétes az Alkotmánybíróságnak a reklámtörvényt jóváhagyó álláspontjával -- hangsúlyozta tegnap Nagy Péter főtitkár. Szerinte elfogadhatatlan az az indítvány, amely a még meg sem jelent reklám esetére felfüggesztési jogot adna a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnek, ha annak "tudomására jut" valamilyen szabálytalanság. Ez csak úgy kivitelezhető -- folytatta a főtitkár --, ha az évi több tízezer hirdetést megjelenés előtt bekéri a hatóság.
Ez súlyosan sérti a piac szereplőinek érdekét, amely szigorú üzleti titokként kezeli a készülő kampányokat, azok tartalmát -- fogalmaz az MRSZ és a Magyarországi Reklámügynökségek Szövetségének (Mars) egybehangzó álláspontja. Nagy Péter egyébként megemlítette, hogy a beterjesztők szerint EU-konform szabályként aposztrofált módosításnak inkább az "ipari kémkedést", például mások ötletének megjelenés előtti ellopását kellene megakadályoznia.
Hasonlóan elhibázottnak tartják a szakmai szervezetek a szexualitással kapcsolatos szigorításokat. Szerintük pontatlanul körülírt az "öncélú bemutatás", az erotikus tartalom vagy a "szexuális ingerkeltésre alkalmas" kifejezés. A reklámszakmának több olyan szervezete van, amely alkalmas az etikai vétségek, törvénytelenségek megállapítására. Többször előfordult, hogy valamely reklámozó maga kért előzetes kontrollt tervezett kampánya előtt -- említette példaként Nagy Péter.
Az MRSZ tegnap mutatta be a Geomédia kiadóval közösen készített könyvét, A gyufacímkétől az on-line hirdetésig címűt. A magyar reklám elmúlt 25 évét áttekintő kiadvány 826 képben és elemző-értékelő kommentárral tekinti át a hirdetések alakulását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.