A Demján-féle TriGránit Rt. is beszáll a Mahartért folyó versenybe - értesült a Népszabadság. A múlt év végén szétdarabolt hajózási vállalat egyes üzletrészei, illetve ingatlanjai iránt eddig egy külföldi cég, a német Meyer-csoport, és három hazai vállalkozás - a Masped Rt., a Plimsoll Kft. (a Dunaferr Portolan menedzsmentjének cége) és a Waberer''s-csoport - érdeklődött. Az ÁPV Rt. ennek ellenére még nem hirdette meg a privatizációs pályázatokat, bár a kormánydöntés értelmében ezt már decemberben meg kellett volna tennie. Hírek szerint a Trigránit fantáziáját a több mint 110 hektáros csepeli szabadkikötő mozgatta meg, amelyet állítólag a Volán Tefut, majd a Hungarocamiont bekebelező, így a legerősebb hazai közúti fuvarozóvá és szállítmányozóvá váló Waberer''s-csoporttal vennének meg. Szakértők szerint a Demján-cég ingatlan-beruházásokba fogna, a fuvarozótársaság pedig az úgynevezett RoRo-hajózást (kombinált közúti és vízi áruszállítás) fejlesztené. Úgy tudni, a Mahart legkevesebb félmilliárd forintért kalapács alá kerülő hajóparkját üzemeltető Mahart Dunacargo Kft.-ért a legnagyobb hazai szállítmányozó, a Masped Rt. a Dunaferr-céggel közösen lépne szorítóba, míg a Waberer''s-csoport egy külföldi befektetővel közösen indulna a versenyben, amelyből ugyanakkor állítólag kiszáll a legnagyobb dunai hajóstársaság, a német Meyer-csoport. (Nszab, 1., 13. old.)