Csekély, 1,1 százalékos bevételcsökkenés jellemzi a fővárosi mozipiacot az idei év első három hónapjában. A multiplexekben is kevesebb jegy kelt el (1,6 százalékkal), mint egy évvel korábban. A Budapest Film Rt. mozijaiban viszont 2,6 százalékkal nőtt a belépőkből származó bevétel. Port Ferenc, az értékekre szakosodott társaság vezérigazgatója a Világgazdaságnak elmondta: a cég négy Art-mozija adja továbbra is a hálózatot látogatók 55 százalékát. Az Art-mozik kihasználtsága - 33,4 százalék - jóval meghaladja a multiplexek 20 százalékos kihasználtságát. A leglátogatottabb filmszínház a Művész, amely az idén 66 000 nézőt regisztrált. Tavaly mintegy 230 000 néző mozizott a Művészben, amely ezzel a látogatószámmal két fővárosi multiplexet is megelőz.
A Budapest Film kiváló idei teljesítményét főként olyan alkotásoknak köszönheti, mint a februárban bemutatott Magyar vándor, amelyet már 430 ezren láttak, A passióra pedig március vége óta 420 ezren vettek jegyet. A tavalyi magyar sikerre, a Kontrollra november 20-a óta már 220 ezren voltak kíváncsiak.
A társaság tulajdonában lévő Odeon-Lloyd sem panaszkodhat: a tavaly tavasszal átalakított kis moziban az év végéig 17 000 jegy kelt el, ez mintegy 23 százalékos kihasználtságot jelent. Ez év április végéig mintegy hétezer nézőt regisztrált a 100 férőhelyes filmszínház.
Tavaly a budapesti mozik mintegy 8 millió nézőt regisztráltak, ebből az Uránia Nemzeti Filmszínház több mint 135 000 nézőt vonzott. A 460 ülőhelyes nagyteremmel és a két kisteremmel működő mozi kihasználtsága továbbra is 20 százalék feletti, az idei év első három hónapjában 26 százalékos volt (2004. március 31-ig több mint 48 000 jegy kelt el.)
A UIP-Dunafilm tavaly olyan filmekkel vonzotta a nézőket, mint az Amerikai pite harmadik része (több mint 397 000 néző december végéig), a Johnny English (286 509 néző). Az idén jól nyitott a Derült égből Polly (már 96 404 néző).
A forgalmazóként és moziüzemeltetőként is jelentős InterCom sajtófőnöke, Ádám Bernadett szerint 2003 gyenge eredményt produkált, még a jegyárakciók sem segítettek. Tavaly közel négymillió nézőt regisztráltak az InterCom mozijaiban (Duna Plaza, Lurdy Ház, Eurocenter, Pólus, Kossuth és öt vidéki multiplex). Az idei év hasonlóan folytatódott, Ádám Bernadett szerint 2002 augusztusa óta gyenge eredmények születnek a multiplexpiacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.