A rádiófrekvenciás azonosítás az egyik legkorszerűbb technika személyek, tárgyak, árucikkek gyors és pontos azonosítására. Munkahelyi beléptetéskor elég, ha a dolgozónál van az azonosító jelzés, áruk esetén ugyancsak egyértelműen azonosíthatók a csomagolásra rögzített "jeladó" alapján a raktárkészlet tételei, nem beszélve a lopásokról, amikor a detektor előtt mozgatott árucikkről eldönthető, hogy ki van-e fizetve. Nincs szükség a kártyák leolvasó készülékbe helyezésére, illetve az áruk címkéinek kézi leolvasóval történő felismertetésére.
Ezekkel a csipekkel és leolvasó készülékekkel tökéletesen lehet azonosítani a különféle tárgyakat és termékeket. A nyilvántartás szempontjából teljes egészében átlátható a raktárkészlet, és jól követhető az áruk mozgása. A kereskedőknek óriási előnyt jelent az ennek következtében csökkenthető raktárkészlet és az áruk könnyebb elérhetősége, nem beszélve a raktári és bolti lopások megelőzéséről. A szakemberek Németországban mintegy 6 milliárd euróra becsülik azt a megtakarítást, amit kizárólag az RFID rendszer bevezetésétől várnak. Nem véletlenül nevezik a jövő egyik legnagyobb it-projektjének a technikai váltást.
A német szakértők véleménye szerint mindezen előnyök ellenére Európában késik az általános bevezetés az Egyesült Államokban elért sikerekhez képest, ami az eltérő adottságokkal magyarázható. Nyugat-Európában a vonalkód általános elterjedéséhez 30 év kellett, szakemberek az RFID-technika általánossá válását hasonlóképpen hosszú időre, két évtizedre becsülik. A két rendszer sokáig még egymással párhuzamosan fog működni.
Szakértők szerint az RFID-technikának számos hátránya van. Mindenekelőtt erősen korlátozó tényező a technika bevezetésével járó jelentős szoftver- és hardverigény. Ezzel kapcsolatban minden ország adottságai mások, ami gyorsítja, vagy lassítja a szükséges beruházások ütemét. A bevezetést nagymértékben befolyásolja, hogy Európában az áruk mozgatása sokkal jobban automatizált, mint Amerikában. (kzp)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.