BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hogyan élnek a legbefolyásosabb divatdiktátorok? Galéria

Kik voltak a 2007-es esztendőben azok, akik leginkább befolyásolták a divat alakulását?

Kate Moss annak ellenére, hogy önálló divatházat nem alapított, olyannyira képes befolyásolni a piacot (a ruhákkal, amiket magára ölt), hogy a divatvilág aranytojást tojó tyúkjának is nevezik. A H&M főnökei a mai napig dühöngenek amiatt, hogy egy téves döntésük nyomán megváltak tőle. Nem tette ezt a Versace, Stella McCartney és a Burberry. Évi 30 millió dolláros keresetével minden korábbi szupermodellnél sikeresebb.

Victoria Beckham a néhai Spice Girls énekesnői karrierje – ellentétben azzal, amit sokan gondolnának – nem volt éppenséggel a legjobb ajánlólevél a divat világába. Ám Posh kőkeményen dolgozott. 2004-ben saját farmer-kollekcióval állt elő, aztán jött egy sikeres napszemüveg-kollekció. A hírverés állandó körülötte, no meg a nem kevésbé híres focista férj – mind-mind jót tettek karrierjének.

Marc Jacobs, a 43 éves divattervező 1986-ban saját neve alatt hozta ki első kollekcióját, és azóta is a divatipar egyik kedvence – leginkább Amerikában –, és olyan nevek vannak hódolói között, mint Winona Ryder és Sarah Jessica Parker. Ma már a Louis Vuitton művészeti vezetője. Kreációival szélsőséges indulatokat kelt, ám ez nincs ellenére: „csak a visszhangtalanság az, ami halálra untat”.

Patricia Field a Szex és New York „öltöztetőnője”. És mint ilyen, az utóbbi évek egyik legnagyobb hatású divattervezője. Tősgyökeres new yorki, első butikját Greenwich Village-ben nyitotta meg 1966-ban. Ruháit szívesen viseli Meryl Streep, és nagyon kedvelik a film világában, számtalan filmbe tervezett ruhákat, amelyek közül talán a leghíresebb, a stílusában idevágó Az ördög Pradát visel.

Sienna Miller már csak 25 éves kora miatt is fiatalnak számít a szakmában. Tulajdonképpen az egyetlen, aki veszélyeztetheti Kate Moss trónját. Jónéhány Vogue címlap és különleges szerződés nyomán hamarosan olyan igazi stílus-ikonná válhat, mint az elődök közül csak a legnagyobbak. Jelszava: „a kevesebb több”, és ehhez tartja is magát. Például az Oscar éjszakán azzal keltett feltűnést, hogy a sminkje alig-alig volt érzékelhető.

Donatella Vesace divatházának olyan nevek keltik jó hírét, mint Elizabeth Hurley vagy Jennifer Lopez. A divat világában ő az egyik, ha nem a legismertebb játékos, aki meglehetősen szélsőséges nézeteket vall, és imádja a túlzásokat.

Anna Wintour azon kevesek egyike, akinek Londonból sikerült betörnie a legnagyobbak és a valóban legbefolyásosabbak közé. Tíz évig szerkesztette a Vogue magazin londoni kiadását, majd a new yorki fellegvárba került, 1988 óta igazgatja a Vogue magazint a főszerkesztői székből. „Ő dönti el, hogy mit fogunk viselni, milyen trendek jönnek, és hogy kiket fogunk követni” – ismerik el még ellenségei is. Vaskézzel őrzi befolyását az 57 éves hölgy, róla mintázták – minden túlzás nélkül – Meryl Streep figuráját Az ördög Pradát visel című filmben.

Tom Ford az elmúlt tíz év egyik legbefolyásosabb designer. Másfél évtizedet töltött el a rangos Gucci divatházban, amely az ő irányítása alatt lett a szakma egyik legerősebb márkája. Amikor odakerült, a cég éppen csak billegett, és amikor kilépett, a vállalkozás piaci értékét két milliárd dollárra tartották. Mégis az önállóságot választotta. Belekóstolt a kozmetikába is az Estée Lauder kedvéért, de leginkább saját márkájának megteremtésével foglalkozik. Mostanában az oly elhanyagolt férfidivattal foglalkozik.

Sokak szerint Amerika hírességei még a saját házuk küszöbét sem lépik át anélkül, hogy divat-ügyekben ne konzultálnának Rachel Zoe-val. Sztárok hosszú sorát öltözteti, köztük Lindsay Lohant és Mischa Bartont, és több mint 3 ezer dollárt keres naponta azzal, hogy az ifjú színésznőknek és énekesnőknek újabbnál újabb kreációkat talál ki. Nicole Richie-vel elég csúnyán váltak szét útjaik, de ez a perpatvar is csak a 34 éves Rachel Zoe hírnevét öregbítette.

Justine Mills különleges eset: a 33 éves hölgy székhelye Liverpool, amely jól csengő név ugyan a Beatles nyomán, de nem különösebben meghatározó városnév a divatszakmában. A hölgy mégis igen jó nevet szerzett magának. Butikjában csakis a legjobb márkákat: Christian Louboutin, Chloé, Balenciaga, Lanvin forgalmazza, és rengeteg sztárkliense lesi a szavát. Ő maga annak tulajdonítja sikerét, hogy rengeteg időt tölt el az üzletben és így nagyon jól képes megérezni a divatban „az idők szavát”.  (www.nana.hu)


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.