15 helyet 80 km/h-val ment a vonat! Hibás volt a biztosító berendezés
A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szakemberei szerint azonban ez nem vezetett volna szükségszerűen balesethez, ha az érintettek betartják az ilyenkor érvényes, speciális szabályokat.
A hétfő késő esti órákra megállapították, hogy a vonali biztosítóberendezés működésképtelenségét műszaki meghibásodás, egy föld alatt futó kábel zárlata okozta - tudósít a hirado.hu az MTI nyomán.
A KBSZ szakembereinek álláspontja szerint azonban egy ilyen véletlen műszaki meghibásodás önmagában még nem vezethet szükségszerűen balesethez, amennyiben az érintett személyzetek követik az ilyen esetekre érvényes speciális szabályokat.
A helyszíni szemlén bebizonyosodott, hogy mikor a vonatok elhagyták a baleset előtti utolsó - Pilis - állomást, akkor olyan jelzést kaptak, ami utalt az előttük lévő pályaszakaszon a biztosítóberendezés működésképtelenségére. A jelzés szerint a vonatoknak a hibajel feloldásáig 15 kilométeres óránkénti sebességgel szabadott volna haladniuk.
A személyvonat esetében azonban ez az üzemképes vonatbefolyásoló berendezés mellett sem történt meg. Az adatrögzítő elsődleges kiértékelése szerint a személyvonat az ütközést megelőzően 100-110 km/óra sebességről kezdte a fékezést és 75-80 km/óra sebességgel ütközött az előtte körülbelül 10-15 km/óra sebességgel haladó InterCity vonat utolsó kocsijának.
Az RTL esti híradójának információi szerint a baleset sérültjei közül egy utas sincs már életveszélyben.


