Monorierdői baleset: nyitott sorompójú átjáron ment át a vonat?
A MÁV Biztonsági Igazgatóságának jelentése szerint "okkal feltételezhető", hogy balesetet a személyvonat vezetőjének "szabályszegő magatartása okozta". Ez egybecseng a Népszava keddi számában közölt értesüléssel, miszerint a személyvonat vezetőjét terheli a felelősség - írja a Hírszerző az MTI alapján.
Az ütközés előtt óránként 103 kilométeres sebességgel haladt a személyvonat, amelynek vezetője 16 másodperccel azelőtt kezdte meg a vészfékezést, hogy beleütközött az előtte szabályosan közlekedő InterCity szerelvénybe.
A személyvonat ekkor óránként 78 kilométeres sebességgel haladt, az InterCity viszont - betartva az előírásokat - a biztosító berendezések üzemképtelenségének esetére - óránként 15 kilométerrel. Arról is közölnek részleteket, hogy a mozdony biztosító berendezését, amely ilyenkor nem engedi 15 kilométer/órás sebesség fölé a mozdonyokat, miként iktatták ki - az érvényes forgalmi utasításoknak megfelelően -, majd ez után hogyan gyorsított fel szabálytalanul a személyvonat.
A MÁV balesetvizsgálóinak jelentéséből kiderül az is, hogy az ütközés előtti percekben egy szolgálaton kívüli vezető jegyvizsgáló és a vonat kalauza is a vezető állásban volt, ami szabálytalan - írja a Népszabadság. Saját értesülésként ehhez azt teszik hozzá, hogy a kalauz a balesetvizsgálóknak azt mondta, azért ment a vezetőállásba, mert észlelte, hogy a szerelvény egy nyitott sorompójú közúti átjárón haladt át.


