Közélet

Enyhül az ügyvédi reklámtilalom - jön a verseny az ügyfelekért

Jelentős elmozdulást hozhat a jogi szolgáltatók kommunikációjában az Ügyvédi Etikai Szabályzat módosítása az ügyvédi reklámtilalom enyhítéséről – mondta dr. Hegyi Gábor, a Capital Communications ügyvezető igazgatója a CompLex Kiadó konferenciáján.

A szabadabb tájékoztatás hozzájárul ahhoz, hogy a közvélemény pontosabban értse a nemzeti össztermékhez nagyban hozzájáruló vállalatokat segítő ügyvédi társadalom gazdasági szerepét és súlyát. A liberálisabb reklámszabályozásnak köszönhetően tovább nő a verseny a jogi szolgáltatók piacán is, ami – a gazdaság egyéb szektoraihoz hasonlóan – az ügyfelek érdekeit szolgálja.

A konferencián elhangzott, hogy a jogi szolgáltatókkal kapcsolatos új versenyjogi kihívásokat felismerve, valamint az egyes – főként nemzetközi hátterű – ügyvédi irodák megnövekedett kommunikációs- és marketingtevékenységét érzékelve a Magyar Ügyvédi Kamara elnöksége kezdeményezte az etikai szabályzat egyes rendelkezéseinek pontosítását, kibővítését. A módosítás szerint az ügyvéd jogosult az általa nyújtott szolgáltatásokról a nyilvánosságot tájékoztatni feltéve, hogy a tájékoztatás pontos, nem félrevezető és nem sérti a szabályzat preambulumában megfogalmazott ügyvédi alapelveket és alapértékeket.

Az elmúlt években néhány ügyvédi iroda marketingtevékenységének részeként sikerrel alkalmazta a sajtókommunikáció eszközeit, míg számos más jogi szolgáltató a szigorú hazai szabályozás miatt óvatosabb maradt.

A kamara elnökségének döntése egyértelművé tette, hogy a jogi szolgáltatók más gazdasági tanácsadó vállalatokhoz hasonlóan szabadon és demokratikusan alkalmazhatják az etikus reklám és kommunikáció eszközeit.

Az új szabályzat legkorábban 2009. január 1-jén lép hatályba.

ügyvédi reklámtilalom tájékoztatás hegyi gábor ügyvédi irodák
Kapcsolódó cikkek