„A nagyvállalatok a válság ellenére igyekeztek az idén is szinten tartani adományozásra szánt keretüket, a kkv-k esetében azonban bizonyosan csökkent ez az összeg” – számolt be a cégek adományozási gyakorlatának változásáról a Világgazdaságnak Molnár Klára, a Magyar Adományozói Fórum (MAF) igazgatója. A szervezet által múlt héten megrendezett Válság ellenére adományozni? Csakis hatékonyan! című konferencián részt vevők beszámolója szerint a nagyobb vállalatok jótékonykodási stratégiája is megváltozott a gazdasági krízis miatt. A MAF igazgatója szerint ez leginkább abban nyilvánul meg, hogy egyrészt nem szívesen kezdtek új projektekbe az idén, másrészt a rendelkezésre álló összeget minél hatékonyabban kívánják elkölteni. Ez azt jelenti, hogy főképp az általuk legfontosabbnak tartott célok mögé koncentrálják az erőforrásaikat, és nem darabolják szét annyira az adományozásra szánt összeget. Mindemellett egyre inkább megnézik, hogy a civilszervezetek mire is használják fel a pénzt. A MAF egyébként a múlt héten adta át – az idén már negyedik alkalommal – a legkiemelkedőbb üzleti adományozóknak járó díjakat. A szervezet felmérésében részt vevő cégek 2008-ban összesen 4,5 milliárd forintot költöttek adományozásra.