Egyre több cég fordul a békéltető testületekhez
A budapesti fórum jelentőségét növeli, hogy kizárólagos illetékességgel jár el a pénzügyi tevékenységgel kapcsolatos határon átnyúló fogyasztói jogvitákban.
Baranovszky György a budapesti testület elnöke elmondta: tavaly a legtöbb – túlnyomórészt minőségi, illetve hibás teljesítésre vonatkozó – kifogás a kereskedelmi illetve egyéb szolgáltatásokat érte.
Számos vitát keltettek – lényegében hiányos tájékoztatás okán – a pénzügyi-, biztosítási szolgáltatások, az utazási szerződések, mellettük szép számmal akadtak építőipari, közüzemi, társasházi ügyek. A fővárosi békéltető fórum a fogyasztói panaszok túlnyomó hányadát megalapozottnak találta.
Az idén január elsejétől a budapesti testület - az úgynevezett FIN-Net hálózat révén - kizárólagos illetékességgel nyújt segítséget azokban az eljárásokban, amelyet magyar fogyasztó indít külföldi pénzügyi vállalkozás ellen, illetve ha határon túli fogyasztó keveredik vitába magyar pénzügyi céggel. A hálózatot az Európai Bizottság kifejezetten a fogyasztók és a pénzügyi szolgáltatók közötti határon átnyúló vitáinak alternatív rendezésére hozta létre 2001-ben. Ma 22 országból 51 együttműködő tagot számlál, és 2008 végéig több mint 6600 ügyet zárt le.


