Az üzletek vasárnapi nyitva tartásával talált összefüggést a Nielsen vizsgálata, amely szerint „hála a városi boltok késő esti és hétvégi nyitva tartásának”, a magyar fogyasztók többsége „rögtönözve” vásárol élelmiszert. Európában legtöbben főleg azért mennek boltba, hogy feltöltsék a kamrát, erre sokan szinte rákényszerülnek a korlátozott nyitvatartási idő miatt – következtet a piackutató cég.
A magyarországi szokásokkal szemben földrészünk fogyasztói tervszerűbben, átgondoltabban vásárolnak élelmiszert. Ez leginkább, 70 százalékos arányban a britekre jellemző, majd a finnek (68 százalék), észtek és írek (61-61) és lengyelek (55) következnek. Az impulzív vásárlók közé tartoznak a portugálok (59 százalék), az ukránok (58), a románok (54), az oroszok (53), a lettek (52) és a franciák (45), de a magyaroknak csupán a 39 százaléka megy a boltba, ha valami elfogyott.
Vagyis nem a hosszú nyitva tartás az impulzív vásárlás fő oka. De ha összehasonlítanánk a leginkább tartalékoló országok háztartásainak vásárlóerejét, valamint a tárolt árukészlet értékének a vásárlóerőhöz való arányát, sokkal érdekesebb következtetésekre lehetne jutni. D. K.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.