BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Nielsen: a magyarok rögtönözve vásárolnak

Az üzletek vasárnapi nyitva tartásával talált összefüggést a Nielsen vizsgálata, amely szerint „hála a városi boltok késő esti és hétvégi nyitva tartásának”, a magyar fogyasztók többsége „rögtönözve” vásárol élelmiszert. Európában legtöbben főleg azért mennek boltba, hogy feltöltsék a kamrát, erre sokan szinte rákényszerülnek a korlátozott nyitvatartási idő miatt – következtet a piackutató cég.

A magyarországi szokásokkal szemben földrészünk fogyasztói tervszerűbben, átgondoltabban vásárolnak élelmiszert. Ez leginkább, 70 százalékos arányban a britekre jellemző, majd a finnek (68 százalék), észtek és írek (61-61) és lengyelek (55) következnek. Az impulzív vásárlók közé tartoznak a portugálok (59 százalék), az ukránok (58), a románok (54), az oroszok (53), a lettek (52) és a franciák (45), de a magyaroknak csupán a 39 százaléka megy a boltba, ha valami elfogyott.

Vagyis nem a hosszú nyitva tartás az impulzív vásárlás fő oka. De ha összehasonlítanánk a leginkább tartalékoló országok háztartásainak vásárlóerejét, valamint a tárolt árukészlet értékének a vásárlóerőhöz való arányát, sokkal érdekesebb következtetésekre lehetne jutni. D. K.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek