BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A családok 68 százaléka nem tudja, mennyi áramot fogyaszt

Négyből csupán egy család vezet nyilvántartást energiafogyasztásáról, a nagy többség nem is tudja, hogy mennyit fogyasztanak a lakásban található készülékek – derül ki az OTP Lakástakarék felméréséből.

A magyar háztartások 68 százaléka nincsen tisztában az otthonában található háztartási gépek energiafogyasztásával, annak ellenére, hogy az egyre növekvő rezsikiadások mind nagyobb nyomást helyeznek a családok költségvetésére – derül ki az OTP Lakástakarék frissen ismertetett felméréséből. A kutatás eredményei szerint a magyarok nem is igen foglalkoznak azzal, hogy mennyi energiát fogyasztanak. Ezt jól mutatja, hogy a megkérdezettek háromnegyede nem vezet nyilvántartást vagy kimutatást erről.

Ha a rezsiköltségeken való spórolásról van szó, akkor a válaszadók nagy része csak a legalapvetőbb, és nem feltétlenül a leghatékonyabb módszereket választja, ha egyáltalán tesz valamit költségei csökkentése érdekében. A válaszadók harmada elsősorban úgy próbál takarékoskodni, hogy a lakásában lévő berendezéseit igyekszik rendszeresen karbantartani, illetve szabályszerűen használni – ez például a fagyasztó rendszeres leolvasztást takarja –, míg 22 százalékuk szokta spórolás gyanánt kikapcsolni a különböző töltőberendezéseit, vagy kihúzni azokat a konnektorból. A megkérdezettek kétharmada nyilatkozott úgy, hogy ismeri lakóhelye épületének szigetelési jellemzőit, illetve annak gyengeségeit.

Az átlag magyar család évi 420-600 ezer forintot költ rezsire, az OTP Lakástakarék által korábban közölt adatok szerint a háztartások 55 százalékánál a rezsi a teljes éves háztartási kiadás 25-50 százalékát teszi ki. Mindössze a háztartások 23 százaléka esetében alacsonyabbak a rezsikiadások az összes költés 25 százalékánál, míg 22 százalékuknál a kiadások több mint fele megy el ilyen célra.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.