Közélet

Panasza van az ellátásra? Ide forduljon!

Személyesen, telefonon és e-mailben is panaszt tehet vagy tájékozódhat a jogorvoslati lehetőségekről az, aki úgy érzi: hátrány érte orvosi vagy szociális ellátása során, illetve a gyermekvédelemben.

Az immár tizenhárom éve dolgozó betegjogi képviselőket tavaly 8880 esetben keresték meg, a szociális ellátórendszerből több mint 15 ezer, a gyermekvédelem pedig csaknem 12 ezer panasz érkezett. Erről a jogvédelmi hálózatot koordináló Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) főigazgatója beszélt bemutatkozó sajtótájékoztatójukon.

Maga a jogvédelmi hálózat várhatóan márciusra készül el végleges formájában – közölte Novák Krisztina. A központ jelenleg 97 jogvédővel - közülük 41 beteg-, 38 ellátott-, 18 gyermekjogvédővel - és 7 önkéntessel működik. A fővárosi mellett hét regionális irodával. Akik úgy érzik, valamilyen jogsérelem érte őket, közvetlenül a jogvédőkhöz, de akár a helyi vagy az országos központhoz is fordulhatnak, az elérhetőségeket az egészségügyi, szociális és gyermekintézmények mellett a www.obdk.hu honlapon is közzéteszik. A központ weblapján emellett elektronikus panaszládát is működtetnek, a 06-80-620-055 zöld számon pedig bárki ingyenesen felveheti a kapcsolatot a jogvédőkkel.

obdk betegjog gyermekjog
Kapcsolódó cikkek