BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harmincmilliós bírságot szabott ki a GVH egy kozmetikai gyártóra

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Euro Telemarketing s.r.o a Maxilift és a Stem Cell Therapy termékeit olyan ránctalanításra, több évnyi fiatalodásra vonatkozó és egyéb ígéretekkel hirdette, amely állítások valóságtartalmát nem tudta igazolni, továbbá a vállalkozás megtévesztő árkommunikációt folytatott. A jogsértés elkövetéséért 30 000 000 forint bírságot szabott ki a GVH.

A Euro Telemarketing s.r.o 2013 áprilisától 2014 márciusáig a Maxilift és a Stem Cell Therapy termékeit kommunikációs kampány keretében reklámozta, az alábbi főüzenetek megfogalmazásával: gyors, azonnali hatás, több évnyi fiatalodás ígérete, hatás időbeli észlelhetősége, fenntartása, sejtképződés serkentése, ránctalanítás ígérete, Emellett a termékek reklámjaiban számos alkalommal megjelentek a „Most csak”, a „most” kifejezések, erősítve az érdeklődő fogyasztókban azt az érzést, hogy a termék csak rövidebb ideig érhető el kedvezményes áron.

A GVH megállapította, hogy a Euro Telemarketing s.r.o által
becsatolt kutatási anyagok nem feleltek meg a klinikai vizsgálatokkal szemben támasztott kritériumoknak, így nem voltak alkalmasak arra, hogy a vizsgált hirdetésekben közzétett központi üzenetek valóságát alátámasszák,
megjelenített eredeti alapáron a termékek nem kerültek értékesítésre, így a fogyasztó a hirdetett kedvezményt valójában nem érte el, hiszen a kedvezményes ár volt a termék alapára. 

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy  a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, a teljes kereskedelmi gyakorlat a jogsértő kommunikációra épült a rádióreklámok kivételével  a jogsértéssel érintett termék bizalmi jellegű.

A fentieken túl a GVH Versenytanácsa a fogyasztók érdekeinek védelme érdekében megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.

A GVH hangsúlyozza, hogy ha egy vállalkozás kozmetikai termékének népszerűsítése során valamely kedvező tulajdonságának hatását százalékosan (vagy más hasonló módon) kívánja bemutatni, akkor ezt oly módon kell tennie, hogy a vizsgálati eredmény nem nyugodhat izolált esetismertetéseken, véletlenszerű tapasztalatokon, olyan beszámolókon, amelyek nélkülözik a tudományos értékeléshez szükséges feltételeket és eszközöket, a vizsgálatba bevont személyek tekintetében a minta kellő nagysággal és reprezentativitással bírjon, a mintavétel módja legyen megfelelő,  a vizsgálatra normál, a mindennapi használattól nem eltérő körülmények között kerüljön sor, a fogyasztó előtt világosan ismert legyen, hogy egy reklámban hivatkozott vizsgálati eredmény egy szubjektív vagy egy objektív hatékonysági vizsgálat eredménye-e. 

A reklámállítások teljesen összhangban legyenek a vizsgálati eredményekkel és a vizsgálat lefolytatásának körülményeivel, az állítás valóságnak való megfelelését a vállalkozásnak a reklám közzétételének időpontjában tudnia kell bizonyítania.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.