Közélet

Folyik az egyeztetés a 9 évfolyamos alapiskola bevezetéséről

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának mai közleménye szerint a szakmai megbeszélés konstruktív légkörben zajlott, a stratégiai kérdésekben egyetértettek a felek.

A kilenc évfolyamos általános iskolai rendszer bevezetésének lehetőségeiről, valamint a köznevelési rendszert érintő egyéb kérdésekről egyeztetett Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkár a Magyar Pedagógiai Társaság (MPT) képviselőivel.

Jelezték: a témával a 2015 tavaszán szervezett Expanzió és szerkezetváltás (9 osztályos alapiskola pedagógia kérdései) című konferencián már foglalkozott a Magyar Pedagógiai Társaság, ennek a szakmai tanácskozásnak a tapasztalatait vitatták meg a megbeszélés résztvevői.
   
A szakmai beszélgetés a Magyar Pedagógiai Társasággal a 9 osztályos általános iskolai szerkezet bevezetéséről folytatott szakmai konzultációsorozat részeként valósult meg. 
    
A köznevelési államtitkár előző héten egy háttérbeszélgetésen azt mondta: szakmai konszenzus látszik kialakulni abban, hogy meg kell erősíteni az iskolák alsó tagozatait és az alapkompetenciák minden szintjét, ezt segítheti elő az áttérés a kilenc évfolyamos iskolaszerkezetre. Az elmúlt hónapokban a többi között a Magyar Tudományos Akadémia, a Nemzeti Pedagógus Kar és a szakszervezetek bevonásával tekintették át a lehetséges megoldásokat.
   
Czunyiné Bertalan Judit akkor kifejtette: alapvetően nem arról szól a kilencedik évfolyam esetleges bevezetése, hogy több időt töltsön el a diák az iskolában. Az szeretnék elérni, hogy a rendelkezésre álló idő és a tartalom átszervezésével hatékonyabb képzés valósuljon meg - emelte ki.

 

9 évfolyamos iskola Czunyiné Bertalan Judit
Kapcsolódó cikkek