BUX 42,896.59
+2.36%
BUMIX 3,980.35
+0.50%
CETOP20 1,992.63
+1.63%
OTP 10,775
+1.84%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+3.46%
+0.56%
+0.20%
ZWACK 17,450
-0.29%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
+3.56%
0.00%
0.00%
+0.46%
OPUS 194.2
+0.52%
+5.88%
-0.61%
0.00%
+5.87%
OTT1 149.2
0.00%
+3.05%
MOL 2,870
+1.27%
-0.75%
ALTEO 2,380
-0.42%
0.00%
+3.83%
EHEP 1,465
-10.94%
-0.70%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.11%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
+0.37%
+3.45%
0.00%
-0.31%
+10.71%
GOPD 12,700
+40.80%
OXOTH 3,740
+1.08%
+0.45%
NAP 1,228
+0.16%
+22.22%
-0.96%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Nem lehet indokolatlanul drága a vevőszolgálati hívás

Egy eladó, vagy szolgáltató által működtetett vevőszolgálati telefonvonal hívásának költsége nem haladhatja meg egy helyi vezetékes telefonvonalra, vagy belföldi mobiltelefonra irányuló hívás költségét - mondta ki ítéletében az Európai Unió Bírósága csütörtökön.

A luxembourgi székhelyű bíróság indoklásában arra emlékeztetett, hogy az Európai Unió szabályozása szerint a tagállamok biztosítják, hogy ha egy eladó, vagy szolgáltató telefonvonalat használ kapcsolattartásra, akkor a fogyasztó ne legyen köteles magasabb összeget fizetni, mint az e vonalra irányuló hívások alapdíja. Az irányelv azonban nem határozza meg az alapdíj fogalmát - tették hozzá.

A bíróság szerint az alapdíj az általános nyelvhasználatban egy standard hívás költségének felel meg. Mind a szövegkörnyezet, amelyben e fogalmat az irányelv használja, mind az irányelv célkitűzése, vagyis a fogyasztóvédelem magas szintjének biztosítása megerősíti, hogy e fogalmat a szokásos jelentésében kell érteni - húzta alá a bíróság.

Az ügy előzménye, hogy a Comtech elektronikus és elektromos cikkek forgalmazásával foglalkozó német társaság honlapján egy olyan telefonszámot tüntet fel, amelyet Németországban általában a nemzeti díjszabás alá tartozó vevőszolgálatok esetében használnak. A szám hívásának költsége azonban nagyobb, mint egy vezetékes számra kezdeményezett szokásos hívás költsége.

Ezért egy, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok ellen küzdő német szervezet azt kérte, hogy a cég hagyjon fel a szerinte tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal.

A bíróság úgy vélekedett, ha az eladók, vagy szolgáltatók magasabb díjakat is kiszámlázhatnának, mint egy standard beszélgetés díja, az elrettenthetné a fogyasztót, hogy vevőszolgálati telefonvonalat vegyen igénybe abból a célból, hogy a megkötött szerződésre vonatkozó információkat kérjen, illetve - többek között - a jótálláshoz vagy az elálláshoz való jogát gyakorolja.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek