Közélet

Tovább nőhet a luxuspiac

Idén is folytatódik a kedvező trend a globális luxuspiacon, megerősítve a tavaly bekövetkezett fordulatot.

Idén is folytatódik a kedvező trend a globális luxuspiacon, megerősítve a tavaly bekövetkezett fordulatot. A globális luxuspiac 2-4 százalékkal 254-259 milliárd euróra nőhet idén a Bain tanácsadó cég várakozásai szerint. Ennek alapja az európai fogyasztás felfutása, illetve az, hogy a kínaiak egyre többet költenek luxusra otthon és külföldön is.

A nagy luxusházak, mint a francia LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH), a Kering vagy a Hermes, már a tavalyi második fél évtől közzétett beszámolóikban is jelezték ezt a trendet. Az iparág előzetes kilátásai nem voltak jók a kínai növekedés lassulása, az ottani korrupciós ügyek és a terrorizmustól való félelem miatt – írta a Financial Times.

„A piac újra bővül – mondta Claudia D’Arpizio, a Bain partnere. – Ez kevéssé függ a kínai ajándékozási szokásoktól és attól, hogy mekkora az árkülönbség Kínában és a világ más részein. A helyzet most sokkal szilárdabb és egészségesebb” – tette hozzá D’Arpizio. A luxustermékek Kínában jóval drágábbak, mint például Európában, ezért vásárolnak sokat külföldön a kínai turisták.

A Bain számításai szerint 2020-ra a teljes piac 290 milliárd dollárra hízhat. A teljesítmény földrajzi régiók szerint eltér. Az Egyesült Államokban várhatóan továbbra is gyengébben teljesít a luxuspiac az erősebb dollár, a politikai bizonytalanságok és a kiskereskedelmi hálózat problémái miatt. A Bain a régióban 2017-ben 2 százalékos zsugorodásra számít. Közben Euró­pában 7-9 százalékos bővülést vár, itt kiemelkedik az Egyesült Királyság, ahol gyengült a font a Brexit-népszavazást követően. A kínai fogyasztók a hazai piacon várhatóan 6-8 százalékkal költenek majd többet luxustermékekre, külföldön viszont 2-4 százalékkal kevesebbet, mert a tajvani és délkelet-ázsiai turizmus is lejtmenetben van.

„A digitális csatorna nő a leggyorsabban” – tette hozzá D’Arpizio. Ez az online hirdetési büdzsé növekedését hozza magával. A közösségi médiában a cégek közvetlenebb kapcsolatot tudnak tartani az ügyfeleikkel. Az LVMH árfolyama 25, a Keringé 38, a Hermesé 13 százalékkal emelkedett idén.

luxuspiac
Kapcsolódó cikkek