A Facebooknak bejöhet az új EU-s adatvédelmi rendelet
Az Európai Unió új adatvédelmi rendelete (GDPR) előírásai következtében abban az esetben, ha egy vállalkozás volt kereskedője átvitte a cég üzleti partnereinek elérhetőségeit új munkáltatójához, mindkét cég jogszabálysértésért vonható felelősségre – mondta Sándor Zsolt András a Gill & Murry üzleti tanácsadó cég ügyvezető partnere.
A személyes adatok kezelése ugyanis megváltozik a kereskedelmi kapcsolatainkban.
Eddig gazdasági kárként élte meg egy cég, ha egy kereskedője elvitte az cég üzleti partnereinek elérhetőségeit. Sajnos ez a helyzet sok esetben nem is volt kellően szabályozott. A másik oldalon a vállalkozások azért vettek föl a konkurenciától kereskedő kollégákat, hogy ügyfélkapcsolataikat az új cég számára kamatoztassa.
Ha egy ügyfelet az új rendelet hatályba lépését követően az új cég nevében keres meg a kereskedő, az ügyfél panasszal élhet majd a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (NAIH), és a hatóság vizsgálatát követően mindkét cég büntetésre számíthat. A büntetés jogos lesz a GDPR rendelet értelmében – indokolta Sándor Zsolt –,
mert az első cég, mint adatkezelő nem védte kellően az adatokat, és jogosulatlan személy, aki már nem a cég alkalmazottja felhasználta azokat. Az új munkahely pedig nem tudja igazolni, hogy jogosan gyűjtötte és kezelte a konkurenciától szerzett üzleti kapcsolatokat.
A megoldás a közösségi oldalak használatában rejtőzik, mert a közösségi oldalakon, mint magánemberek visszaigazolhatják egymás ismeretségét, akár a LinkedInen, akár a Facebookon vagy bármely más közösségi oldalon.
Később mint magánember kereshetjük meg korábbi ügyfeleinket ezeken a platformokon azzal a kéréssel, hogy új cégünktől kereskedelmi ajánlatot adhassunk ki számunkra.