Új forgalmi rend lép életbe az M0-s autóúton áprilisban – közölte a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője kedden Szigetszentmiklóson, sajtótájékoztatón.
A déli szektor az 1-es főút és az M5-ös sztráda között húzódik. A felújítás az 1-es főút felé vezető oldalt érinti majd a 17. és a 23. kilométerszelvényben.
A 17. kilométerszelvény a halászteleki lehajtó után kezdődik, a 23. pedig az 51-es főút csatlakozása van. A beruházást a NIF Zrt. finanszírozza, az aszfaltburkolatot betonra cseréli. A munkálatok a tervek szerint novemberben fejeződnek be – jelezte a szóvivő.
Hozzátette, hogy
a felújításokat három ütemben végzik majd. Az első szakaszt (22-23. kilométerszelvény) júliusban, a másodikat (17-19. kilométerszelvény) augusztusban, a harmadikat (17-22. kilométerszelvény) pedig novemberben adják át.
Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta, hogy az elmúlt években az M0-s autóút napi átlagos forgalma 67 ezerről 120 ezerre nőtt, ami jelentősen igénybe veszi az útburkolatot, ezért kell kicserélni az aszfaltot betonra. A munkálatok alatt az autóutat kétszer kétsávosra korlátozzák – mondta.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásból, a NIF Zrt. beruházásában és az STR M0 Konzorcium (STRABAG Építő Kft. és STRABAG AG) kivitelezésében valósul meg az M0-s autóút déli szektorának fejlesztése. A projekt 2018 júliusában indult el az M6-os autópálya és az 51-es főút között található hidak bontási és építési munkáival.