Közélet

Kína fiatal szupergazdagjai dominálják a világ luxuspiacát

A világ második legnagyobb gazdaságában egyre több a negyven év alatti szupergazdag, ami jó hír a luxuscikkek gyártóinak is. Hat éven belül a világ luxuspiacának 41 százalékát adja majd Kína.

Tíz év alatt több mint ötezerszeresére nőtt a kínai kereskedelmi óriás, az Alibaba forgalma a november 11-én megtartott Singles Day (szinglik napja) eseményen: míg 2009-ben 7 millió dollárért (2,1 milliárd forint) vásároltak online a kínaiak, idén a 24 órás vásárlási láz már 38 milliárd dollárnyi (11 ezermilliárd forint) bevételt generált, már az első órában 12 milliárd dollárnyi árut tettek az online kosarakba – olvasható a Forbes magazin online kiadásában.

Összehasonlításképpen: 38 milliárd dollár nagyjából Bahrein teljes gazdaságának mérete, és körülbelül kétszerese a természeti erőforrásokban bővelkedő Botswanáénak.

Az Alibaba legnagyobb versenytársának, a JD.com-nak a bevételeivel együtt 60 milliárd dolláros volt a forgalom az adott napon, ez pedig nagyjából Costa Rica teljes GDP-jének felel meg. Ezeket a számokat elnézve pedig úgy tűnik, némileg eltúlzottak a kínai gazdaság lassulása miatti aggodalmak.

A csillagászati összegek azt mutatják, hogy

a világ második legnagyobb gazdaságában a lakosságnak egyre nagyobb az elkölthető jövedelme. Ez pedig jó hír a luxuscikkek piacán aktív feldolgozóipari cégek és kereskedők számára, és örömteli a globális befektetőknek is.

Számos bizonyíték áll rendelkezésre, hogy a sok feszültséget okozó amerikai–kínai kereskedelmi háború ellenére a jövedelmek növekedése fenntartható – írja a Forbes.

Fotó: Getty Images

Először is,

Kínában több ultra­gazdag él, mint az Egyesült Államokban

– a svájci Credit Suisse közelmúltbeli elemzése szerint az ázsiai ország 4,4 millió milliomos hazája, ráadásul a világ legjobban kereső 10 százalékából mintegy 100 millióan élnek itt – idén először előzi meg ebben a tekintetben az Amerikai Egyesült Államokat, ahol 99 millióan élnek a legjobban keresők közül.

A kínai milliomosok között természetesen ott van Jack Ma is, az Alibaba elnök-vezérigazgatója.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

szupergazdagok luxuscikkek Kína luxus
Kapcsolódó cikkek