Közélet

Egyharmaddal többet posztol a magyar az uniós átlagnál

A hazai vállalkozások kétharmadának volt honlapja, ugyanakkor az egyes nemzetgazdasági ágak között jelentős az eltérés.

Az állampolgárai átlagosan 52, míg a magyar lakosság 53 százaléka lépett kapcsolatba közhivatalokkal közigazgatási ügyei elektronikus intézése során

– derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) digitális társadalomról és gazdaságról készült, a 2018-as évet összegző adataiból. Az e-közigazgatás legfejlettebb szolgáltatási szintjét, a kitöltött űrlapok elküldését a visegrádi országok lakosságának negyede vette igénybe, ami 8 százalékponttal alacsonyabb az uniós átlagnál.

A V4-es rangsort Magyarország vezette, utána Csehország, Lengyelország és Szlovákia következett.

Fotó: Pixabay

A tanulmány egyebek mellett kitér arra is, hogy a hazai vállalkozások kétharmadának volt honlapja, ugyanakkor az egyes nemzetgazdasági ágak között jelentős az eltérés: az információ és kommunikáció nemzetgazdasági ágban működő vállalkozások 91 százaléka, míg a szállítás és raktározás, valamint az adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenységet végzőknek alig több, mint a fele tartotta fontosnak, hogy honlapot hozzon létre.

A lakossági internethasználat tekintetében az Európai Unió (EU) tagországaiban a világhálóra csatlakozó háztartások aránya átlagosan 89 százalék. Magyarországon – az előző évhez képest 1 százalékpontos növekedést követően – 83 százalék volt. A hazai ellátottság 2010 és 2018 között ugyan évente átlagosan 4,5 százalékkal emelkedett, 2018-ban mégis az uniós átlag alatt maradt 6 százalékponttal, ezzel a tagországi rangsor 20. helyén állt. Jellemzően a 16–74 évesek körében gyakori a netezés. Az összes internethasználó, és ezen belül a gyakori felhasználóknak is több mint a fele, 51 százaléka nő volt.

 

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

KSH digitális gazdaság digitális társadalom tanulmány 2018
Kapcsolódó cikkek