Pénzügyi témában már van teljesen digitális tananyag és tanrend
NAT kompatibilis, ingyenes digitális pénzügyi-gazdasági oktatási programot indít általános- és középiskolásoknak az OTP Fáy András Alapítvány.
VG
2020.11.11, 14:26
Megosztom a cikket
NAT kompatibilis, ingyenes digitális pénzügyi-gazdasági oktatási programot indít általános- és középiskolásoknak az OTP Fáy András Alapítvány. A koronavírus-járvány megfékezése érdekében hozott korlátozó intézkedések az egész világon ráirányították a figyelmet a digitális oktatási programok szükségességére – mondta Mészáros Tamás, az OTP Fáy András Alapítvány kuratóriumának elnöke.
Gróf Henrik Balázs, az alapítvány oktatás-szakmai igazgatója emlékeztetett: eddig leginkább a személyes oktatásra helyezték a hangsúlyt – ennek köszönhetően
2012 óta már több mint 120 ezer iskolás korú gyermeknek, illetve felnőttnek nyújtottak pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási képzést.
A képzések keretében eddig kiemelt hangsúlyt kapott a digitalizáció, hiszen tudható volt, hogy a fiatalok számára egyre fontosabbak az élményalapú megoldások, a digitális bennszülöttek számára a mindennapok része, hogy informatikai eszközöket és megoldásokat használnak.
Illusztráció. Fotó: Marijan Murat/dpa/AFP
Azt már a vírus megjelenése előtt tapasztalták a Fáy szakemberei, hogy több oktató jelezte, hogy a személyes képzésekre nehezen tudnak eljönni a fiatalokkal, a pandémia kapcsán ugyanakkor még inkább előtérbe került a digitális oktatás.
Gróf Henrik Balázs szerint az elmúlt hónapokban ezért indult el a digitális fejlesztés, amelynek keretében igyekeztek megfelelni annak az elvárásnak, hogy a NAT-ba integrálható tudásanyagot építsenek fel,
amelyet az iskolai keretek között – a 45 perces órarendbe illesztve – lehet leadni.
Illusztráció. Fotó: Marijan Murat/dpa/AFP
Az új oktatási programhoz készültek távoktatási videók, lehetővé válnak streaming közvetítések és rendelkezésre áll egy e-learning applikáció is a tudásanyag elsajátítására. A program egyelőre a pénzügyi-gazdasági tananyag elsajátítását támogatja,
ám a digitális felépítés a későbbiekben egyéb tananyagok digitális formában történő elkészítését is támogatni tudja.
Dr. Aáry-Tamás Lajos, az Oktatási Jogok Biztosa szerint a pandémia idején az egyik napról a másikra kellett átállni a digitális oktatásra, ami kaotikus állapotokat okozott. Sok bizonytalanság volt tapasztalható, mindenki kapkodott – így jöttek létre például a facebook-csoportok, noha elvben a gyermekeknek nem lenne lehetősége arra, hogy saját fiókjuk legyen, vagy így írt elő videós feladatrögzítést a gyerekeknek (és szülőknek) egy-egy tanár, aki önmagában nem tudott saját anyagot felhelyezni a netre.
Amit csináltunk, azt nem lehet digitális oktatásnak nevezni, ezekben a hónapokban digitális túlélést, dzsungelharcot folytattunk
– mondta az ombudsman, aki szerint ugyanakkor az első szakaszt összességében mégis sikeresnek lehetett ítélni. Azt például sikerült elérni, hogy a tanár presztízse komolyan megnőtt a szülők szemében a gyerekek otthon töltött hetei és otthoni tanulásuk során szerzett tapasztalatok alapján.
Mára már előnyben vagyunk, hogy a tanárok a tapasztalatok alapján már tudják, hogy mi a jó a digitális oktatásban és mi az, amire nem használható ez a megoldás. A fő feladat az, hogy mostantól professzionális megoldásokat kínáljunk a tanulóknak és pedagógusoknak is – mondta Aáry-Tamás Lajos.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.