BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Pénzügyi témában már van teljesen digitális tananyag és tanrend

NAT kompatibilis, ingyenes digitális pénzügyi-gazdasági oktatási programot indít általános- és középiskolásoknak az OTP Fáy András Alapítvány.

NAT kompatibilis, ingyenes digitális pénzügyi-gazdasági oktatási programot indít általános- és középiskolásoknak az OTP Fáy András Alapítvány. A koronavírus-járvány megfékezése érdekében hozott korlátozó intézkedések az egész világon ráirányították a figyelmet a digitális oktatási programok szükségességére – mondta Mészáros Tamás, az OTP Fáy András Alapítvány kuratóriumának elnöke.

Gróf Henrik Balázs, az alapítvány oktatás-szakmai igazgatója emlékeztetett: eddig leginkább a személyes oktatásra helyezték a hangsúlyt – ennek köszönhetően

2012 óta már több mint 120 ezer iskolás korú gyermeknek, illetve felnőttnek nyújtottak pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási képzést.

A képzések keretében eddig kiemelt hangsúlyt kapott a digitalizáció, hiszen tudható volt, hogy a fiatalok számára egyre fontosabbak az élményalapú megoldások, a digitális bennszülöttek számára a mindennapok része, hogy informatikai eszközöket és megoldásokat használnak.

Illusztráció. Fotó: Marijan Murat/dpa/AFP

Azt már a vírus megjelenése előtt tapasztalták a Fáy szakemberei, hogy több oktató jelezte, hogy a személyes képzésekre nehezen tudnak eljönni a fiatalokkal, a pandémia kapcsán ugyanakkor még inkább előtérbe került a digitális oktatás.

Gróf Henrik Balázs szerint az elmúlt hónapokban ezért indult el a digitális fejlesztés, amelynek keretében igyekeztek megfelelni annak az elvárásnak, hogy a NAT-ba integrálható tudásanyagot építsenek fel,

amelyet az iskolai keretek között – a 45 perces órarendbe illesztve – lehet leadni.

Illusztráció. Fotó: Marijan Murat/dpa/AFP

Az új oktatási programhoz készültek távoktatási videók, lehetővé válnak streaming közvetítések és rendelkezésre áll egy e-learning applikáció is a tudásanyag elsajátítására. A program egyelőre a pénzügyi-gazdasági tananyag elsajátítását támogatja,

ám a digitális felépítés a későbbiekben egyéb tananyagok digitális formában történő elkészítését is támogatni tudja.

Dr. Aáry-Tamás Lajos, az Oktatási Jogok Biztosa szerint a pandémia idején az egyik napról a másikra kellett átállni a digitális oktatásra, ami kaotikus állapotokat okozott. Sok bizonytalanság volt tapasztalható, mindenki kapkodott – így jöttek létre például a facebook-csoportok, noha elvben a gyermekeknek nem lenne lehetősége arra, hogy saját fiókjuk legyen, vagy így írt elő videós feladatrögzítést a gyerekeknek (és szülőknek) egy-egy tanár, aki önmagában nem tudott saját anyagot felhelyezni a netre.

Amit csináltunk, azt nem lehet digitális oktatásnak nevezni, ezekben a hónapokban digitális túlélést, dzsungelharcot folytattunk

– mondta az ombudsman, aki szerint ugyanakkor az első szakaszt összességében mégis sikeresnek lehetett ítélni. Azt például sikerült elérni, hogy a tanár presztízse komolyan megnőtt a szülők szemében a gyerekek otthon töltött hetei és otthoni tanulásuk során szerzett tapasztalatok alapján.

Mára már előnyben vagyunk, hogy a tanárok a tapasztalatok alapján már tudják, hogy mi a jó a digitális oktatásban és mi az, amire nem használható ez a megoldás. A fő feladat az, hogy mostantól professzionális megoldásokat kínáljunk a tanulóknak és pedagógusoknak is – mondta Aáry-Tamás Lajos.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek