BUX 42,990.47
-0.25%
BUMIX 3,852.18
+1.11%
CETOP20 1,798.64
-1.19%
OTP 9,148
-0.74%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.00%
+0.87%
-1.33%
ZWACK 17,300
-0.29%
0.00%
ANY 1,535
-0.32%
RABA 1,170
0.00%
0.00%
-0.61%
0.00%
-0.48%
OPUS 156.6
+3.16%
-8.50%
0.00%
0.00%
-1.36%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,834
+0.85%
+0.79%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
+0.11%
0.00%
0.00%
+4.85%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
-13.51%
0.00%
SunDell 46,000
+0.88%
0.00%
+3.31%
+2.60%
-11.11%
+0.75%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
+0.47%
NAP 1,202
-2.28%
0.00%
-4.59%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Keresik a metrókatasztrófa felelősét

25 ember halt meg Mexikóvárosban a keddi balesetben.

A mexikói fővárosban megkezdődött az előző napi baleset felelőseinek felkutatása, amelyben a legfrissebb adatok szerint 25 ember meghalt és mintegy nyolcvan megsérült – közölték a helyi hatóságok.

2012 októberében, a metróvonal felavatásakor, a város polgármestere Marcelo Ebrard, a jelenlegi külügyminiszter és potenciális elnökjelölt volt.

Így ő kerülhet a vizsgálat középpontjába.

Videón, ahogy beomlott a metró Mexikóvárosban

Leszakadt egy metrófelüljáró hétfő este Mexikóvárosban, a halottak száma eddig 23, és körülbelül hetvenen megsérültek.

A baleset helyszínén a szemtanúk éles kritikát fogalmaztak meg Ebrarddal szemben. Egy videofelvételen egy nő azt kiabálta,

ide kellene jönnie, hogy megnézze, mit hagyott ránk. Ő a felelős.

Andrés Manuel López Obrador baloldali államfő a sajtónak nyilatkozva azonnal ígéretet tett az alapos vizsgálat lefolytatására, amelyből majd megállapítható lesz, ki a felelős. A tájékoztatón jelen lévő Ebrard, a 2024-es elnökválasztás lehetséges jelöltje „mindenki számára szomorú napról” beszélt. Mint mondta a hatóságok rendelkezésére áll az ügyben.

A kormány kedden háromnapos nemzeti gyászt hirdetett.

Fotó: Jair Cabrera Torres/picture alliance/Getty Images

A nyomozást a szövetségi és a mexikóvárosi ügyészség végzi, de munkájukat független nemzetközi szakértők is támogatják majd.

A helyi sajtóban cikkek jelentek meg a főváros déli részén átvezető, mintegy 25 kilométer hosszú vonal építése idején felmerült vitákról, valamint a működésével kapcsolatos visszatérő problémákról. A 12-es vonal egyike a mexikói metró két olyan vonalának, amelyen a szerelvények nem gumiabroncsos kerekeken, hanem hagyományos vasúti acélkerekeken haladnak.

Az üzemeltetés kezdete óta a sínek és a szerelvények kerekeinek kopását észlelték, ami 2014 márciusában arra kényszerítette az akkori polgármestert, hogy 12 állomáson felfüggessze a szerelvények közlekedését. Egy tanulmányban akkor megállapították, hogy problémák vannak a vágányok tervezésével, üzemeltetésével és karbantartásával.

A baleset helyi idő szerint hétfőn 22 óra körül történt Olivos állomás közelében, ahol a 12 méter magas metrófelüljáró összeomlott.

A biztonsági kamerák rögzítették, ahogy a hatalmas építmény hirtelen lezuhant. A környékbeliek egyből a túlélők segítségére siettek, majd tűzoltók és mentőalakulatok érkeztek a helyszínre.

A területet a hatóságok lezárták. Darukkal emelték fel a beton- és fémelemeket, hogy kiszabadítsák az esetleges túlélőket. Fernando Espino, a metrómunkások szakszervezetének vezetője a helyi Milenio tévének elmondta, hogy a mérnökök már többször jelezték a hibákat.

„Lehet gondatlanság, hogy nem vették komolyan az esetleges hibákat” – mondta, megjegyezve, hogy más metróvonalakkal ellentétben a 12-es vonalat külső cég tartja karban.

Claudia Sheinbaum, a város polgármestere elmondta, hogy a különböző vonalakon naponta végeznek karbantartási munkálatokat.

Az év eleje óta ez már a második metróbaleset. Januárban tűzvész rongálta meg a hálózat vezérlőberendezéseit, egy ember meghalt, 29 pedig megsérült. A mexikóvárosi metrónak 200 kilométer hosszú hálózata van, tizenkét vonallal és 195 állomással. Vonalain naponta mintegy 4,5 millió utas közlekedik.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek