Az elektromos rollerek hasonló mértékben balesetveszélyesek a forgalomban, mint a mopedek és a segédmotoros kerékpárok a Német Biztosítók Szövetsége (GDV) hétfői jelentése alapján.

A német biztosítók 1150 személyi sérüléssel járó balesetről számoltak be 2020-ra vonatkozóan. Arányaiban ez hasonló kármérleg volt, mint a mopedek és robogók esetében, hiszen az e-robogós balesetek sem olcsók: „a gépjármű-felelősségbiztosítók átlagosan körülbelül 3850 eurót fizettek ki egy-egy ilyen balesetre” – mondta Jörg Asmussen, a GDV vezérigazgatója.

Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

Németországban 2020-ban összesen 180 000 elektromos roller volt biztosítva. A GDV az első alkalommal készített baleseti jelentést az apró kerekekkel ellátott járművekről, amelyekkel 20 km/h-s maximális sebességgel szabad haladni. A 2021-re vonatkozó adatok várhatóan ősszel állnak majd rendelkezésre.

„Különösen akkor, amikor a tilalom ellenére a járdán közlekednek, az e-scooterek nagy veszélyt jelentenek a gyalogosokra” – mondta Asmussen.

A biztosítóegyesület felhívást intézett a közrendvédelmi hivatalokhoz és a rendőrséghez, hogy az elektromos robogók vezetői tartsák be a közlekedési szabályokat: „Az elektromos robogók nem játékok – mondta Asmussen. – Nem a járdán a helyük, 14 év alatti gyerekek nem használhatják, pláne nem kettesével vagy akár hármasával.”

Az elektromos robogók és más, úgynevezett mini elektromos járművek 2019 júniusától közlekedhetnek a német utakon.