Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos-vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik,
a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet
– derült ki a GWI felméréséből, amely a Publicis Groupe Hungary közreműködésével készült.
A kutatás 2021 harmadik negyedévében kétezer 16 és 64 év közötti magyar internetfelhasználó megkérdezésével készült, és olyan területeken elemzi a vásárlói szokásokat, mint például az e-kereskedelem, a digitalizált egészségügyi szolgáltatások, a közösségi média, a számítógépes játékok vagy a Covid–19 hatásai. A GWI megkérdezte a kutatásban részt vevőket, mely egészségügyi problémákra keresnek leginkább applikációs és digitális megoldást, illetve négy generációs kategóriában vizsgálták a felhasználói magatartásokat is.
A felmérésből kiderül, hogy egyre nagyobb a hajlandóság
az egészségügyi applikációk használatára, viszont a digitális megoldások alkalmazása jelentős különbségeket mutat az egyes generációk között.
A fiatalabb generáció elsősorban arra használja a digitális megoldásokat, hogy diagnosztikát állítson fel:
a megkérdezettek harmada válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy keresett-e rá online betegségek tüneteire az elmúlt hat hónapban.
Mivel a felhasználók egyre szélesebb köre igényli hogy online, gyorsan elérhető információhoz jusson az egészségi állapotával kapcsolatban, egyre több magánegészségügyi intézmény és gyógyszercég ismeri fel a hatékony, pontos és megbízható tájékoztatás fontosságát az interneten keresztül.
A másik nagy generációs különbség az egészségügyi mobilappok használatában jelent meg, míg az idősebbek csupán 10 százaléka, a Z generációnak több mint negyede használ rendszeresen appot az egészségi és fizikai állapotának nyomon követésére.
Mivel folyamatosan nő a felhasználók hajlandósága, hogy alkalmazásokat használjanak az egyes egészségügyi vagy mozgáshoz kapcsolódó adatok rögzítésére, egyre több magyar fejlesztés jelenik meg a piacon, hogy kiszolgálja ezt az igényt
– emelte ki Major Helga, a Publicis Groupe Hungary médiaigazgatója.
A felmérés során azt is kutatták, milyen egészségügyi témakörök vizsgálatához lennének hajlandók mobilapplikációt használni a felhasználók. A válaszokból az derül ki, hogy míg a megkérdezetteknek csupán a 20 százaléka követné nyomon a Covid-tüneteket app segítségével, a válaszadók több mint fele használna ilyen alkalmazást vérnyomás-ellenőrzésre, de népszerű válasz volt még a vércukorszint mérése, a szívproblémák ellenőrzése és az allergiás tünetek vizsgálata is.