A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a CTS Eventim Hungary Kft.-vel – a német Eventim csoport hazai tagjával – szemben, mivel a jegyforgalmazó valószínűleg megtéveszti a fogyasztókat az online árusítás során. 

Stuttgart,,Germany,-,05-21-2022:,Person,Holding,Smartphone,With,Logo,Of
Fotó: Shutterstock

Az oldal egyes kezelési, szállítási  és egyéb költségekről feltételezhetően csak a jegyek kosárba helyezését, illetve regisztrációt követően tájékoztatja a felhasználókat. Az üzemeltető a vásárlás folyamatában bizonyos – a döntésük szempontjából lényeges – információkat feltehetően elhallgat a fogyasztók elől a jegyek áráról – olvasható a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleményben.

Az online kereskedelmi platformokon a vásárlási folyamat során csepegtetve megjelenő vagy csak a fizetési folyamat végén előbukkanó rejtett költségek (általában adók vagy szállítási és kezelési díjak) az úgynevezett sötét mintázatok közé sorolhatók. 

Tovább dolgozik az letörésén a GVH

Javaslata alapján a Tej Terméktanács felülvizsgálja a nyers tej alapárprognózisának módszertanát.

A rejtett költségek esetén például a fogyasztó a váratlan többletdíj(ak) felbukkanásakor már értékes időt és energiát fordított a vásárlási folyamatra, így hajlamosabb a magasabb végösszeg ellenére is megvenni a terméket. A hasonló, kifogásolható gyakorlatok egyre elterjedtebbek: az Európai Bizottság az év elején hozta nyilvánosságra annak az összehangolt, 25 országra kiterjedő gyorsvizsgálatnak az eredményeit, amely az úgynevezett. „sötét mintázatok” jelenlétét mérte fel az online kereskedelemben. Az eredmények alapján 

a vállalkozások jelentős része tisztességtelen módszerekkel torzítja a fogyasztók döntéseit a saját érdekeit szolgáló lehetőségek felé, internetes felületeik kialakításával vagy nyelvezetével.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.