Hatalmas vitát kavar és rendesen összezavarta az influenszerekről alkotott képet egy bejegyzés, amelyről a Twitter azt állítja, hogy látogatóinak száma meghaladta az egymilliárdot.

 

Pedig nem egy sokmilliós táború influenszer tette ki, nem egy celeb magánügyeiről vagy sok embert érintő természeti katasztrófáról, netán majdnem ingyen osztogatott árukról szól. A bejegyzést egy Sarah Bellum vagy @tamsully12 nevű fiók tette ki, és a szövege a következő:

WITHOUT GOOGLING Name a famous historic battle

– azaz magyarul: „GOOGLE NÉLKÜL Nevezz meg egy híres történelmi csatát.”

A poszt május 24-én került a Twitterre, és most pénteken már 1,1 milliárd kattintásnál tartott. Amikor csütörtökön átlépte az egymilliárdos álomhatárt, a szerző azt írta ki a falára, hogy pezsgővel ünnepel. A továbbosztók tömegei egyébként nem választ adtak a feltett kérdésre, hanem viccet csináltak belőle, még olyan is volt, aki maga produkálta „a csatát”.

Sokan azonban hitetlenkednek a kattintásszámot látva, olyannyira, hogy megkérdőjelezik a Twitter statisztikáinak hitelességét, bár a közösségimédia-alkalmazás közölte, hogy nem ennyi emberről van szó, hanem ennyi látogatásról. Tehát nem minden hetedik ember látta a bejegyzést a világon, de akkor is borzasztóan sok.

Hitetlentamás az elképesztő esetről cikket közlő Business Insider is. A rendkívül egyszerű és hatalmas népszerűségre szert tevő poszt láthatóan összezavarja a sokmilliós tábort összegyűjtő influenszerek mindenhatóságáról alkotott képet, hiszen @tamsully12 csak alig több mint 11 ezer követővel rendelkezik

A Business Insider az egyik legismertebb influenszer, a 75 millió követőt összegyűjtő Kim Kardashian egy ugyancsak május 24-én kitett bejegyzését idézi ellenpéldának. Ez a poszt „csak” 1,4 millió kattintást és 4500 tetszést vonzott. Vagyis a szinte ismeretlen @tamsully12 sokszorosan lekörözte a sztárt, és ezt sokan nem értik és nem hiszik el.

Követni a példát nagyon nehéz lesz. Maga @tamsully12 is többszörösen próbálkozott ugyanazzal a mintával megismételni a sikert. Megkérte például olvasóit, hogy írjanak a Google használata nélkül egy csirkefajtát vagy egy híres/rosszhírű utat – de csak néhány ezer klikkig jutott. A közérdeklődés vénájára rátalálni nehéz.