„Többször találkoztam már a Déli Körvasút építése miatt aggódó újbudai civilekkel. Kedden velük bejárva az építkezés helyszínét, meggyőztek, hogy ők nem vasútellenesek, »csak« élhető környezet pártiak” – írta Facebook-oldalára Lázár János. 

Lázár János megerősítette, hogy megcsinálják az ország egyik legnagyobb vasúti fejlesztését / Forrás: Facebook / Lázár János

Az építési és közlekedési miniszter kijelentette, hogy megcsinálják az ország egyik legnagyobb vasúti fejlesztését, „mert az Magyarország érdeke”, azonban nem mindegy, hogyan valósul meg a beruházás. 

Ha kell, a korábbi terveket is átdolgozzuk, hogy a helyiek számára is elfogadható legyen az, ami az ország közlekedése szempontjából elengedhetetlen

– írta. 

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy Lázár János elrendelte, hogy a jövőben nem lehet éjszaka munkát végezni a Déli Körvasút építésénél. A Déli Körvasút beruházás fontosságáról és céljáról lapunk már több cikkben is beszámolt. A budapesti Ferencváros és Kelenföld vasútállomások közötti rész a magyar vasúthálózat egyik legnagyobb forgalmú (a Keleti pályaudvar–Hegyeshalom vonal mellett), viszont erősen kapacitáshiányos szakasza. Ezen az útvonalon halad át három, Magyarországot érintő európai uniós vasúti korridor is. Itt található a magyar vasúthálózat legfontosabb Duna-hídja, amelyen a folyót keresztező vasúti forgalom mintegy 95 százaléka bonyolódik le. 

A már említett kapacitáshiány viszont egyszerre akadályozza a folyamatosan növekvő igényű agglomerációs vasúti személyszállítás megszervezését, valamint a szintén dinamikusan növekvő teherforgalom akadálytalan haladását. Erre a problémára ad választ a kapacitás növelését célzó, a személyforgalmat és a teherforgalmat egyszerre segítő beavatkozás a vonalszakaszon, amelyet együttesen Déli Körvasútnak neveznek.

Hatalmas hátszelet kapott a Déli Körvasút építése

Kiemelt a kormány néhány legfontosabbat a kiemelt közlekedési projektekből, hogy az érintett beruházásokon már az uniós támogatási döntés megszületése előtt is lehessen dolgozni.