Megvadultak a magyar pénzgyűjtők, akik egymásra taposva licitálnak egy különleges, kétszáz forintos próbaveret-gyűjteményre, amely jelenleg 2 millió fölötti összeghatárnál jár – írta a Dívány.
A szóban forgó próbaveret-gyűjtemény hat darab, kapszulába rejtett, patinás kétszázforintost tartalmaz, melyeket 1992-ben, 1993-ban és 1994-ben készítettek. Az érmék korábbi verzióin a Magyar Nemzeti Bank egykori épületének sziluettje, illetve az akkori jegybankelnök és alelnökök aláírása, míg a két, 1994-ben készült példányon Deák Ferenc képmása látható.
A fém kétszázasoknak ráadásul 50 százalékos az ezüsttartalma, mivel abban az időszakban példátlan módon az egész világon csak hazánkban voltak forgalomban ezüsttartalmú érmék.
A nyugati határ menti városok üzletesei egyaránt panaszkodnak, nagyjából 70 százalékkal zuhant a forgalmuk, az elmúlt hónapokban – írja a Digi24.ro. Tény, hogy Románia schengeni csatlakozása miatt megszűntek a kilométeres sorok a nyugati határnál.
A helyiek számára hátrány, hogy beléptek Schengenbe, mert senki sem vált valutát, üresek az éttermek is. Mircea Onea nagylaki polgármester szerint a forgalom csökkenése, egyes kereskedelmi cégek csődje is negatív spirált indít majd el. Ugyanis a helyi költségvetésnek bizonyosan csökkennek a bevételei.
A helyi hatóságok szerint javíthatna a csőd szélén álló Nagylak helyzetén, ha megnyitnák az A1-es autópálya felé.
A könnyebb ingázás lehetősége, pontosabban a schengeni övezethez csatlakozás Békés vármegye ingatlanpiacára is kihat, mivel a házak olcsóbbak, mint a román oldalon, keresletnövekedés várható 2025-ben.
Az osztrák A13-as (Brenner) autópálya rendkívül nagy forgalmi terhelésnek van kitéve, ezért jelentős munkálatok alá kell vetni, így például fel kell újítani a Lueg hídat, ami már január eleje óta okoz forgalmi fennakadásokat Ausztriában – írja az Auto Motor Sport. Az Osztrák Autópálya-Kezelő Rt. (Asfinag) a híd kora és a terhelése miatt úgy döntött, hogy az Európa hidat lebontják, és teljesen új épül helyette. A Wipptal 2029 és 2047 közötti építési programjának koncepciója szerint az új híd építése 2040-ben kezdődik, és várhatóan négy évig tart. Az építési módszer és az építési szakasz forgalmi irányításának részleteit még nem véglegesítették.
Az Országos Kereskedelmi Nyilvántartásban (oknyir.kh.gov.hu) szerepel egy Mere áruház, méghozzá Nyíregyházán. A rendszer információja szerint a bolt a városban a Pazonyi út 21. szám alatt áll, még nyitvatartása is van. A Google utcakép adatai alapján a Magyar Nemzet azt írja, hogy ez valóban egy kereskedelmi egység, de nem tűnik boltnak, sokkal inkább egy ipari területen álló kereskedelmi létesítménynek, amely nincs logózva, nem található meg rajta a Mere áruházlánc egyetlen arculati eleme sem. Emiatt kérdés, hogy ez a létesítmény valóban az orosz Mere lánchoz tartozik-e.
A nyíregyházi üzlet mérete 1100 négyzetméter, ami passzol a diszkontlánc egységeihez. Az üzemeltető magyar céget 2022-ben alapították, a fellelhető céginformációk szerint eddig nem működött, és összesen 3 millió forint saját tőkéje volt, tavaly augusztusban azonban a jegyzett tőkéje 121,5 millió forintra ugrott.
Megkezdődött a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kettes termináljához vezető híd felújítása, mely várhatóan 2025 júniusában ér véget. A munkálatok megkezdésének időpontjától az érkezési szinten sávzárásokra és terelésekre kell számítani. 2025. február 20-tól konkrét forgalmi változások lépnek életbe – közölte a repülőtér hétfőn a Facebook-oldalán.
A repülőtér indulási szintjén csak dedikált forgalom közlekedhet, többek között az utasok sem hajthatnak fel autóval. A szerződött partnerek is csak a maximum 9 fős – sofőrrel együtt – kisbuszokkal tudnak behajtani a ki- és beszállítás idejére.
A tervek szerint 2025. júniusáig a 100E busz végállomása új helyszínre, az érkezési szint külső ívére kerül át. A 200E busz a felújítás ideje alatt a megszokott megállóban áll meg.
A korlátozások miatt az indulási szinten megszűnik a parkolási lehetőség, az érkezési szinten pedig csökken a parkolók száma. A repülőtér felújítása várhatóan 2025 júniusában ér véget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.