BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarországi vasútállomások: kiderült, tucatnyit építenek át, hogy katonai célokra is alkalmasak legyenek – térképen az érintett települések

Összesen tizenkét dunántúli vasútállomást polgári és katonai felhasználásra alakítanak át.

Májusban jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben a MÁV Pályaműködtetési Zrt. ajánlati felhívása Veszprém állomás teljes átépítésének tervezésére – írta meg a Magyar Építők.

Kiderült: tucatnyi magyarországi vasútállomást építenek át, hogy katonai célokra is alkalmasak legyenek / Fotó: MÁV csoport / Facebook

A feltételes kiírás − a MÁV honlapján elérhető információk szerint − a Nyugat-magyarországi TEN-T vasútállomások alkalmassá tétele polgári és katonai kettős felhasználásra című projekt részeként jelent meg.

A projekt CEF- és hazai forrásból 12 dunántúli helyszín polgári és katonai kettős felhasználásra történő átalakítását célozza. A CEF-forrás kiegészítéseként, hazai finanszírozásból valósulnak meg az utasforgalmi fejlesztések, valamint Murakeresztúr állomás előkészítési munkái.

A tizenkét dunántúli helyszínen olyan infrastruktúra kivitelezésének előkészítése valósul meg, amely polgári célokat is szolgál: a rakodóterületek meg lesznek hirdetve közforgalmú rakodásra.

A vasúti infrastruktúra ezenfelül a személyszállítás terén előírt uniós feltételeknek is meg fog felelni: akadálymentességet szolgáló peronmagasság, korszerű vizuális és hangos utastájékoztatás létesül, szükség szerint megújulnak az állomási előterek, P+R és B+R parkolókat alakítanak ki, és gondoskodnak a zajvédelemről is.

A projekt eredményeként megvalósíthatósági tanulmány, környezetvédelmi hatástanulmányok, engedélyezési tervek, kiviteli tervek, kivitelezési tenderdokumentációk készülnek el a szükséges engedélyekkel és tanúsításokkal.

A kiválasztott helyszínek:

  • ­az 1. sz. Budapest–Hegyeshalom–országhatár vasútvonalon Almásfüzitő, Komárom, Nagyszentjános, Hegyeshalom
  • a 20. sz Székesfehérvár–Szombathely vasútvonalon Várpalota, Hajmáskér, Veszprém és Boba
  • a 30. sz. Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa–Murakeresztúr vasútvonalon Murakeresztúr
  • a 40. sz Budapest–Pusztaszabolcs – Pécs vasútvonalon Sárbogárd, Dombóvár
  • a 41. sz. Dombóvár–Gyékényes vasútvonalon Kiskorpád
Forrás: MÁV

A Veszprém állomási tervezés főbb műszaki paraméterei:

  • 34 vágányhálózati kitérő cseréje, melyek mindegyikét a biztosítóberendezésbe kell kötni,
  • 9 ezer vfm vágány építése,
  • 8250 méter felsővezeték-hálózat építése,
  • 15 ezer  négyzetméter burkolt rakterület és
  • 4 útátjáró tervezése.

A rendelkezésre álló megvalósíthatósági tanulmány alapján környezetvédelmi hatástanulmány és kapcsolódó engedélyezési tervek elkészítése és engedélyeztetésre történő benyújtása, tervek tanúsítása, továbbá opciós feladatként a kiviteli tervek elkészítése és a kivitelezés tárgyában indítandó közbeszerzési eljárás tenderdokumentációjának összeállítása is a feladat része.

Az ajánlatok beérkezésének határideje június 19.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.