BUX 44,130.61
+3.27%
BUMIX 3,760.06
+0.44%
CETOP20 1,868.32
+1.43%
OTP 9,370
+5.07%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.46%
0.00%
ZWACK 17,250
-0.29%
+2.22%
ANY 1,560
+0.97%
RABA 1,105
-0.90%
0.00%
+2.55%
0.00%
0.00%
+0.13%
0.00%
+0.79%
0.00%
+0.37%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,948
+4.76%
+1.54%
ALTEO 2,810
+1.08%
-6.25%
-1.23%
0.00%
0.00%
+2.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.95%
+1.28%
-0.24%
+7.69%
-2.70%
+2.49%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,192
-2.93%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Nyáron a legnépszerűbbek a dunai hajójáratok

A dunai hajójáratokon tavaly 60 millió forint volt a vonaljegyek értékesítéséből származó forgalom, a bérletes utazások alapján történő, ráosztott bevételekkel azonban 65 millió forint a végösszeg – közölték a Világgazdaság érdeklődésére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) sajtóosztályán.

Az elmúlt évben az utasok 26 százaléka hajójeggyel, 55 százaléka napijeggyel vagy bérlettel utazott, 19 százalék pedig jogszerű ingyenességgel vette igénybe a szolgáltatást.

A szezonalitásból adódóan a tavaly értékesített hajóvonaljegyek 99 százalékát márciustól október végéig vásárolták. A két legforgalmasabb hónap pedig június és augusztus volt. Az idei év első negyedében a hajójáratok jegyárbevétele mintegy 4 millió forint volt, hasonlóan alakult, mint a tavalyi évben. A kihasználtság jelentősen függ az időjárástól. A téli idényben elsősorban a munkába járáshoz választják a hajójáratokat (napi 250-300 utas), míg nyáron átlagosan napi bő 2000 utas veszi igénybe őket.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

A közelmúltban több fejlesztéssel is igyekezett a BKK a dunai hajóközlekedést vonzóbbá tenni. Tavaly áprilistól kikötnek a járatok a Müpa (Művészetek Palotája) – Nemzeti Színház kikötőnél, a budapesti kulturális élet két fontos színterét is bekapcsolva a fővárosi menetrend szerinti hajózásba, kényelmes utazási lehetőséget kínálva az előadásokra indulóknak. Majd tovább nőtt a dunai hajójáratok által kiszolgált terület: 2017 szeptemberétől a hajók meghosszabbított útvonalon egészen a Kopaszi-gát – BudaPart kikötőig közlekednek.

A Margitsziget kiszolgálását bővítve pedig (idén április végén) új kikötővel gazdagodott a D12-es hajójárat vonala.

Elsőként a vízibuszokat korszerűsítik

Lapunk arról is megkérdezte a közlekedési központot, mi az elképzelés az öregedő hajóflotta megfiatalítására. Ennek kapcsán a BKK jelezte: a hajókat üzemeltető BKV beruházási tervében szerepel a meglévő hajók motorikus és esztétikai, utaskomfortot növelő korszerűsítése, elsőként a vízibuszokat újítanák fel.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek