Az ajánlatkérő a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK), amely szolgáltatási keretmegállapodást kötött a Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítésére. A mostani megbízás a teljes, tehát a mintegy 5 kilométeres szakaszt érinti.
A köznyelvben kisföldalattiként ismert metróvonal modernizálását még a 2007–13-as uniós finanszírozási ciklusban kezdte meg a BKK, amely több megvalósíthatósági tanulmányt is készíttetett a következő tíz év fővárosi kötött pályás fejlesztéseivel összefüggésben. Ezek egyike volt az M1-es rekonstrukciója és meghosszabbítása, amelynek kapcsán már környezetvédelmi és régészeti vizsgálatok is történtek.
Az infrastruktúra-fejlesztés tervei három ütemre osztották a beruházást.
A projekthez kapcsolódóan új járműveket is vásárolna a BKK: az elképzelések szerint a jövőben egyterű, nagyobb kapacitású és hosszabb szerelvények járnának a vonalon.
A Főmterv azt vállalta a közel 2,5 milliárd forintos összegért, hogy egyebek mellett tervet készít az állomások kapacitásnöveléséhez, a Deák téren a felszínt és az M1–M2–M3-as vonalakat is elérő lift kialakításához, az Oktogonon egy déli irányú, a Hősök terén pedig egy második kijárat megépítéséhez, valamint a legfontosabb állomások akadálymentesítéséhez.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható