Logisztika

Alternatívákat nyújt a Kona szabadidő-autó

Folyamatos a piaci bevezetés, az 1,6-es turbómotor például mostantól fronthajtással is választható.

Sokoldalú a megjelenés és a név is: a nálunk Kona néven forgalmazott szabadidő-autóval Portugáliában Kauai néven lehet találkozni, Kínában pedig Encinóként fut. Folyamatos a piaci bevezetés, az 1,6-es turbómotor például mostantól fronthajtással is választható, ennek köszönhetően jelentősen lejjebb ment a vételár. Ezzel párhuzamosan Európában megjelent a kínálatban az 1,6 literes dízel, a dél-koreai konszern legújabb fejlesztésű négyhengerese. Ennél a maximális nyomaték minden esetben 320 newtonméter, a lóerő pedig 116 vagy 136 lehet. Az utóbbi egyelőre a hétfokozatú duplakuplungos váltóval együtt jár.

Extraként választható az összkerékhajtás, a 116 lóerős alapszint a Select és a Trend felszereltségeknél kérhető hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval.

Az ilyen verzióban igen csendes az utastér még nagy sebességnél is, ám figyelni kell a fordulatszámra, 1500 alatt nagyon erőtlenné válik a négyhengeres. Ez kanyargós hegyi utakon gyakori kapcsolásokat követel. A 120 lóerős 1,0 literes turbómotorhoz képest 600 ezer forint a 115 lóerős dízel felára, a 136 lóerős szint pedig egy árban van a 176 lóerős benzines megfelelő, első- vagy összkerékhajtású változatával.

Megjelent az európai kínálatban az 1,6 literes dízelmotor
Fotó: VG

Az akkumulátoros-elektromos verziónál is választania kell az embernek. Alapáron 136 lóerős és 295 newtonméteres hajtómotort és 39,2 kilowattórás kapacitású akkumulátort kap, amellyel 312 kilométer a szabványos hatótáv. A 204 lóerős és 395 newtonméteres változatnak a 64 kilowattóra kapacitású telepével 482 kilométer a gyári adatok szerinti szabványos hatótávolsága.

A több egyébként nem feltétlenül jobb, hiszen gyorstöltővel az alapmodellt hat, a nagy hatótávolságút kilenc és fél óra alatt lehet feltölteni.

Az áramvonalasabb külsőről lehet felismerni az akkumulátoros-elektromos változatot, amelynél még egy fontos eltérés van: a padló alatti rekesz megszűnése miatt a csomagtér alaphelyzetben csak 332 literes. Hazánkba várhatóan még idén megérkeznek az első elektromos Konák, az alapár 10,699 millió forint, amelyre igénybe vehető az akár 1,5 milliós állami támogatás.

A cikk az október 9-i Világgazdaságban jelent meg

benzinmotor dízel Hyundai
Kapcsolódó cikkek