Logisztika

Rendbe tennék a Kőbánya-Kispest vasútállomást

A KÖKI fejlesztésére meghirdetett közbeszerzés az állomásépület és a gyalogos felüljáró teljes körű és komplex rekonstrukciójának tervezését tűzte ki célul.

A főváros egyik legjelentősebb vasútállomásának utasforgalmi korszerűsítésére hirdetett tervezői közbeszerzést a MÁV. Új felüljáró, hidak, liftek és az állomás Kőbánya irányából történő megközelítésének tervezése is szerepel a nemrég közzé tett kiírásban – olvasható a vasúttársaság közleményében.

A MÁV közlése szerint az agglomerációból és a külső kerületekből érkező, jelentős utasforgalmat bonyolító Kőbánya–Kispest vasútállomás állapota miatt vált szükségszerűvé a felújítás és fejlesztés.

A helyi és távolsági buszok, metró és vasúti közlekedési csomópontként szolgáló állomást évente három milliónál is több utas választja célállomásul.

A napi rendszerességgel ingázókat kiszolgáló, valamint a fővárost a déli és keleti országrészekkel (Cegléd, Szolnok, Debrecen, Nyíregyháza, Záhony, Kecskemét, Szeged, Kelebia) összekötő, jelentős vasútvonalak utasforgalmát bonyolító állomáson naponta átlagosan 341 személyvonat halad át.

MTI: Szigetváry Zsolt / MTI

A KÖKI fejlesztésére meghirdetett közbeszerzés az állomásépület és a gyalogos felüljáró teljes körű és komplex rekonstrukciójának tervezését tűzte ki célul. Ennek érdekében a vasúttársaság a létesítmények átépítésének, a perontetők felújításának, a liftek és mozgólépcsők elhelyezésének megtervezésére kéri fel a majdani győztest.

A projekt célja egy modern, igényes – rozsdamentes és üveg szerkezetű –, akadálymentes létesítmény megépítése, ahol korszerű utastájékoztató rendszer, fedett peronok és padok várják az utasokat. Az állomáson egy 120-140 méter hosszúságú, a vasúti pálya felett átívelő, új gyalogos felüljárót is építenek.

vasút KÖKI MÁV
Kapcsolódó cikkek