BUX 39,412.74
-0.51%
BUMIX 3,795.1
-0.11%
CETOP20 1,860.46
+1.28%
OTP 8,400
+0.55%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.12%
-0.57%
0.00%
ZWACK 18,300
-1.08%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,130
0.00%
0.00%
-1.19%
-1.92%
0.00%
OPUS 173.6
-2.91%
-5.46%
0.00%
0.00%
-2.21%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,926
-0.14%
DELTA 39.85
-0.37%
ALTEO 2,290
+1.78%
0.00%
-0.98%
EHEP 1,370
-3.86%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.21%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+3.95%
-1.13%
-0.77%
0.00%
-1.38%
-0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.02%
NAP 1,278
-0.16%
0.00%
+18.75%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Versenytársat kapnak az autómegosztók

Az eddigi háromról négyszereplősre bővül a fővárosi autómegosztási piac. A Volkswagen Group tisztán elektromos autómegosztó platformjától nem tart a GreenGo.

Még ebben az évben megkezdi működését Budapesten a We Share, a Volkswagen és a Skoda autómegosztó szolgáltatása – jelentette be a Volkswagen csoport. Ezzel az eddig háromszereplős (Mol Limo, GreenGo, Drive Now) fővárosi carsharingszegmens négytagúra bővül. A We Share terjeszkedése nem csupán Budapestet érinti, hanem még hat európai várost: a cég tavaly júniusban kezdte meg a szolgáltatást Berlinben, az idén tavasszal elstartol Hamburgban és Prágában, majd a tervek szerint Párizsban és Madridban is belép a piacra. A bővülés következő szakaszában jelenik meg Budapest mellett Münchenben és Milánóban. A részletekről (percdíjak, a flotta darabszáma, üzemeltetője) a cég szóvivője a Világgazdaságnak elmondta, hogy ezeket legkorábban az indulás előtti hetekben ismertetik. „Budapesten egy sikeres koncepciót kívánunk megvalósítani, amely enyhít a város közlekedési nehézségein” – mondta Michael Fischer.

A We Share a felsorolt városokban kizárólag elektromos flottával nyújtja a szolgáltatását, a hét városban összesen 8400 autót állítana forgalomba.

Fotó: VG

A cseh és a magyar fővárosban a Skodával működik együtt, tehát arra lehet számítani, hogy a hazai kínálatban elektromos Citigo modellek is felbukkannak. Philipp Reth, a We Share vezérigazgatója a döntés kapcsán kiemelte, hogy együttműködést várnak el a fogadó városoktól, hogy az autómegosztással áttörést lehessen elérni a szélesebb közönség körében is. Konkrétan megemlítette a járművek ingyenes parkolását és az autómegosztásra alkalmas területek kijelölését. Szerinte az egyik legnagyobb probléma az elektromos járművek akkumulátorainak töltése, a jelenleg nyilvánosan elérhető töltőhálózat infrastruktúrája ugyanis elégtelen.

A We Share bejelentéséről a Világgazdaság a Mol Limónál, a GreenGónál és a Drive Now-nál is érdeklődött.

A Mol Limo nem kívánt kommentálni, az utóbbi viszont közleményben reagált. A Wallis Autómegosztó Kft. által üzemeltetett autómegosztó szerint – mivel a budapesti piacon éles a verseny – az új belépő egészen biztosan nem lesz könnyű helyzetben. „Ebben a környezetben azok tudnak érvényesülni, akik a felhasználói igényekhez illeszkedve egyedit tudnak kínálni. A Drive Now-nál ilyen fejlesztéseken dolgozunk, a közelgő Share Now-hoz való csatlakozással pedig Euró­pa-szerte új perspektívát nyithatunk az autómegosztásban” – írták.

A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek