Logisztika

Félezer milliárd ment idén négysávos útfejlesztésekre

A cél, hogy az ország bármely településéről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos út.

2020-ban megvalósult Eger és Sopron gyorsforgalmi bekötése, új szakaszok szolgálják a kényelmesebb és biztonságosabb eljutást Békéscsabára és Zalaegerszegre is – összegezte az idei eredményeket az Innovációs és Technológiai Minisztérium hétfőn.

Idéntől Pest megyében már végig járható az M4, az autósok az út országhatárhoz közeli szakaszának átadásával a második sztrádakapcsolatot használhatják Románia, Erdély felé.

Fotó: MTI/Krizsán Csaba

Kiemelt közlekedéspolitikai cél a megyei jogú városok közúti elérhetőségének fejlesztése

– áll a közleményben.

Az M25 déli szektorát nyáron helyezték forgalomba, ezzel az M3-tól egészen Egerig vezet az autóút. Az M85 Csorna utáni folytatását decemberben vehették birtokba az autósok, így Sopron négysávos bekötése is megvalósult.

Az M44 Békéscsabáig elérő szakasza a közelmúltban nyílt meg a közlekedők előtt.

A szintén hazai forrásból tavaly megépült folytatással együtt a főváros és Viharsarok között 25 perccel csökkent a menetidő. A Lakitelek-Tiszakürt szakaszon is dolgozik már a kivitelező. 2020-ban fejeződött be az M76 Zalaegerszeghez és M7-hez közeli négysávos szakaszainak építése. A közbülső elemek előkészítése vagy kivitelezése folyamatban van.

Két ütemben adták át az M4 Pest megyei részét az M0 körgyűrűtől Cegléden át Abonyig. Az autóút másik vége, a Berettyóújfalutól Nagykereki, országhatárig tartó szakasz is idén készült el. Az M35 meghosszabbításával együtt a magyarországi oldalon teljessé vált a Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi kapcsolat. Az M43 után így már egy második irányban is eljuthatunk sztrádán Erdélybe, Romániába. Az M4 hiányzó köztes szakaszai kivitelezés vagy előkészítés alatt állnak.

A Monostori híd a magyar-szlovák határon teremtett új átkelési lehetőséget a Dunán, tehermentesítve Komárom és Révkomárom belvárosait.

Orbán Viktor: Európát Közép-Európában építik

A hídépítés egyben a jövő építése is, és a járványtól függetlenül az országoknak működniük kell – mondta a miniszterelnök a komáromi Duna-híd átadásán.

Négysávosra bővültek főúti szakaszok is: az 54-es kecskeméti bevezetője és a 471-es Debrecentől Hajdúsámsonig. Az elmúlt évtizedben elvégzett közútfejlesztésekkel a 2010-ben még 1300 kilométer alatti gyorsforgalmi hálózat összes hossza 1700 kilométer közelébe nőtt. Az idén befejezett projektek is jelentősen előmozdították azt a stratégiai célt, hogy

az ország bármely településéről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos út.

2016-ban ez az elvárás a városok, falvak fele, a lakosok közel háromnegyede esetében teljesült. 2020 végére már a települések kétharmadán élő 8,4 millió ember, a teljes népesség 86 százaléka jut el legfeljebb fél óra alatt a gyorsforgalmi vagy kiemelt főúti hálózatig.

 

útfejlesztés ITM
Kapcsolódó cikkek