Harmadára esett vissza a globális légi utasforgalom
A pandémia légi forgalomra gyakorolt hatásáról átfogó képet mutat a m1nd-set nemzetközi és belföldi légi forgalmi adatok felhasználásával készült kutatása, amely az október és december közötti foglalásokat is figyelembe vette. A felméréshez a svájci szervezet a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatbázisát használta, amely több mint 850 légitársaság tényleges repülési és foglalási adatait tartalmazza.
A különböző régiók belföldi útjai esetében 47 és 61 százalék között esett vissza a légi utasforgalom, a nemzetközi utazások esetében pedig 69 és 82 százalék között csökkent az utasok száma a m1nd-set felmérése szerint.
A teljes forgalom a tavalyi 4,48 milliárdról 2020-ra alig több mint 1,7 milliárdra csökkent világszerte.

A forgalom visszaesése az egyes régiókat eltérően érintette. A legtöbb utazó az ázsiai és a csendes-óceáni régióból maradt el, ahol a tavalyi 508 millió után csupán 93 millióan utaztak idén országhatárokon túl.
A belföldi utak tekintetében a legsúlyosabban az afrikai térséget érintette a pandémia, ahol a belföldi utazók száma a tavalyi 31,8 millióról idén több mint 61 százalékkal zuhant. A legforgalmasabb úti célok közül az utasok száma legnagyobb arányban, 88 százalékkal a Kínát érintő nemzetközi utaknál csökkent. India és Indonézia nemzetközi utasforgalma egyaránt mintegy 80 százalékkal esett vissza, Spanyolországban, Olaszország és az Egyesült Államokban az utasok háromnegyede maradt el.
A nemzetközi utazási korlátozások feloldása után az utazók mintegy négyötöde fél éven belül már tervez repülni, tízből nyolc utas azonban megváltoztatja az utazásainak gyakoriságát. Bár a m1nd-set felmérése szerint minden harmadik vásárló kevesebb időt tölt majd a duty-free üzletekben, az utasok a jövőben is érdeklődnek a repülőtéri vásárlások iránt: a válaszadók csupán 8 százaléka utasította vissza a dohánytermékek vásárlását és 17 százalékuk nem vásárol majd játékokat következő nemzetközi útja során.
Miután a nemzetközi utazók körülbelül kétharmada kevesebb időt tervez a jövőben a repülőtéren tölteni, a légi kikötők kiskereskedőinek és szolgáltatóinak alkalmazkodniuk kell a pandémiát követő megváltozott fogyasztói szokásokhoz – mondta Peter Mohn, a m1nd-set tulajdonosa és vezérigazgatója.