BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Magyarország erős szereplője a nemzetközi vasúti árufuvarozásnak

Palkovics László elmondta, hogy a kormány a vasutat állította a következő egy-másfél évtized közlekedésfejlesztési erőfeszítéseinek középpontjába.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a magyar–osztrák vasúttársaság vezetőivel egyeztetett a kormányzati vasútfejlesztési tervekről 2021. április 16-án Sopronban.

A megbeszélést követően a tárcavezető elmondta, hogy

a vasúti pálya-korszerűsítésekre és járműbeszerzésekre szánt több mint 6000 milliárd forint a hazai ipar számára is páratlan lehetőségeket teremt.

A miniszter kifejtette, hogy a kormány a közelmúltban több ágazati stratégiai dokumentum elfogadásával

a vasutat állította a következő egy-másfél évtized közlekedésfejlesztési erőfeszítéseinek középpontjába,

ezáltal a kötöttpályás infrastruktúra és gördülőállomány korszerűsítésének a magyar fejlesztői, gyártói és beszállítói kapacitások bővítésében is hasznosulnia kell.

A magas hazai hozzáadott értékű, exportképes gyártási adottságok kiépítésével hazánk regionális járműgyártói bázissá válhat. Az iparfejlesztési program vasúti kompetencia-központ létesítését is előirányozza.

Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium az egyik első intézkedésként javaslatot készít a szakirányú oktatás lehetséges helyszíneiről, eszközigényéről a felsőoktatásban és szakképzésben.

A 2011-es alapítású GYSEV Cargo jelenleg az egyetlen állami tulajdonú vasúti áruszállító vállalat Magyarországon.

A hazai tehervasúti piac második legnagyobb szereplője a kormány természetes szövetségese az ágazati célok valóra váltásában. A minisztérium és a cég közösen vizsgálják a soproni konténerterminál fejlesztésének, színvonalas közúti kapcsolata létrehozásának lehetőségét. A GYSEV Cargo alkalmas lehet arra, hogy akár az ország más részeiben működő logisztikai központok működtetésében is szerepet vállaljon.

A GYSEV Zrt.-nél rengeteg sikeres fejlesztés zárult le az elmúlt években, mára már modern járművekkel, legnagyobbrészt villamosított vasútvonalakkal rendelkezünk, magas szintű szolgáltatásokat biztosítunk a személyszállításban és az árufuvarozásban is

– mondta a találkozón Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.

Szeretnénk tovább növelni szerepünket a regionális és a határon átnyúló személyközlekedésben, kihasználni és fejleszteni az áruszállítási korridorokat és a soproni konténerterminált. Az áruszállítással foglalkozó leányvállalatunk, a GYSEV Cargo Zrt. további piaci térnyerésén dolgozunk

– zárta gondolatait Kövesdi Szilárd.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek