Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a magyar–osztrák vasúttársaság vezetőivel egyeztetett a kormányzati vasútfejlesztési tervekről 2021. április 16-án Sopronban.
A megbeszélést követően a tárcavezető elmondta, hogy
a vasúti pálya-korszerűsítésekre és járműbeszerzésekre szánt több mint 6000 milliárd forint a hazai ipar számára is páratlan lehetőségeket teremt.
A miniszter kifejtette, hogy a kormány a közelmúltban több ágazati stratégiai dokumentum elfogadásával
a vasutat állította a következő egy-másfél évtized közlekedésfejlesztési erőfeszítéseinek középpontjába,
ezáltal a kötöttpályás infrastruktúra és gördülőállomány korszerűsítésének a magyar fejlesztői, gyártói és beszállítói kapacitások bővítésében is hasznosulnia kell.
A magas hazai hozzáadott értékű, exportképes gyártási adottságok kiépítésével hazánk regionális járműgyártói bázissá válhat. Az iparfejlesztési program vasúti kompetencia-központ létesítését is előirányozza.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium az egyik első intézkedésként javaslatot készít a szakirányú oktatás lehetséges helyszíneiről, eszközigényéről a felsőoktatásban és szakképzésben.
A 2011-es alapítású GYSEV Cargo jelenleg az egyetlen állami tulajdonú vasúti áruszállító vállalat Magyarországon.
A hazai tehervasúti piac második legnagyobb szereplője a kormány természetes szövetségese az ágazati célok valóra váltásában. A minisztérium és a cég közösen vizsgálják a soproni konténerterminál fejlesztésének, színvonalas közúti kapcsolata létrehozásának lehetőségét. A GYSEV Cargo alkalmas lehet arra, hogy akár az ország más részeiben működő logisztikai központok működtetésében is szerepet vállaljon.
A GYSEV Zrt.-nél rengeteg sikeres fejlesztés zárult le az elmúlt években, mára már modern járművekkel, legnagyobbrészt villamosított vasútvonalakkal rendelkezünk, magas szintű szolgáltatásokat biztosítunk a személyszállításban és az árufuvarozásban is
– mondta a találkozón Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.
Szeretnénk tovább növelni szerepünket a regionális és a határon átnyúló személyközlekedésben, kihasználni és fejleszteni az áruszállítási korridorokat és a soproni konténerterminált. Az áruszállítással foglalkozó leányvállalatunk, a GYSEV Cargo Zrt. további piaci térnyerésén dolgozunk
– zárta gondolatait Kövesdi Szilárd.